لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

محمد على رامين معاون مطبوعاتى وزارت ارشاد شد


محمد علی رامین هم اكنون استاد دانشگاه، دبير كنفرانس بين المللى هولوكاست و دبيركل بنياد جهانى هولوكاست است.
محمد علی رامین هم اكنون استاد دانشگاه، دبير كنفرانس بين المللى هولوكاست و دبيركل بنياد جهانى هولوكاست است.
محمد على رامين، از طراحان ايده انكار هولوكاست در جمهورى اسلامى ايران، روز يكشنبه به عنوان معاون مطبوعاتى و اطلاع رسانی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى منصوب شد.

در حكم سيد محمد حسينى، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى، از مطبوعات به عنوان «ركن چهارم آزادى» ياد شده و از محمد على رامين خواسته شده است تا «مشاركت دست اندركاران مطبوعات و خبرگزارى ها» را براى «تدوين هرچه سريعتر و دقيق تر پيش نويس نظام جامع رسانه اى» جلب كند.

بر اساس گزارش خبرگزارى هاى ايران، معاون جديد مطبوعاتى وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى فارغ التحصيل دانشگاه كلاستال و دانشگاه كارلسروهه آلمان است و سوابقى چون مشاور رييس دانشگاه پيام نور، مدير كل فرهنگى سازمان ميراث فرهنگى، فعاليت در نشريات آلمانى «الفجر»، مونيخ و «القيام» هامبورگ را در كارنامه خود دارد.

انتصاب آقاى رامين در حالى صورت مى گيرد كه پيش از اين از على اكبر جوانفكر، مشاور رييس دولت دهم، و محمد جعفر بهداد، مدير عامل خبرگزارى جمهورى اسلامى، ايرنا، به عنوان گزينه هاى جايگزينى محمد ملكيان، معاون مطبوعاتى وزير ارشاد، نام برده مى شد.

محمد على رامين كه از نزديكان محمود احمدى نژاد، رييس دولت دهم، است در چهار سال گذشته همراه با رييس جمهور ايران از چهره هاى جنجالى در موضوع انكار هولوكاست، كشتار يهوديان در جنگ جهانى دوم، بوده كه غير واقعى خواندن اين رويداد با اعتراض هاى گسترده در غرب روبرو شده است.

وى هم اكنون استاد دانشگاه، دبير كنفرانس بين المللى هولوكاست و دبيركل بنياد جهانى هولوكاست است.

این انتصاب در حالی صورت می گیرد که بر اساس گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز كه مقر آن در پاريس است، مطبوعات ايران در دوران وخيمى از آزادى به سر مى برند و ايران در زمينه آزادى مطبوعات در ميان ۱۷۵ كشور جهان، رتبه ۱۷۲ را داراست.

اين گزارش مى افزايد: « ايران از نظر ميزان آزادى مطبوعات، نسبت به سال هاى گذشته، باز هم به رده‌ هاى پايين ‌تر سقوط كرده است. سال گذشته ايران در ميان ۱۷۲ كشور، رتبه ۱۶۶ را به خود اختصاص داده بود.»

دستگيرى روزنامه نگاران، اعمال سانسور وسيع در نشريات ايران و حضور نيروهاى امنيتى در چاپخانه ها و تحريريه ها براى بازبينى مطالب مطبوعات پيش از انتشار از جمله مشكلاتى است كه به گفته گزارشگران بدون مرز، از زمان برگزارى انتخابات رياست جمهورى دهم تشديد شده است.

انتشار اين گزارش با واكنش تند وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى ايران روبرو شده و وی در واکنش به آن گفته است: «هدف از اعلام اين رتبه براى ايران، ارائه چهره نامناسب از نظام است.»

در حال حاضر ۳۲ روزنامه نگار و و بلاگر در زندان هاى ايران به سر مى برند و در ماه هاى گذشته بخش زيادى از روزنامه ها و سايت هاى نزديك به اصلاح طلبان بسته شده اند.
XS
SM
MD
LG