لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۵

سوروس: جمهوری اسلامی تا يکسال ديگر بیشتر سرکار نخواهد بود


جرج سوروس می گوید: من حاضرم شرط ببندم که رژيم جمهوری اسلامی ايران تا يکسال ديگر بیشتر سر کار نخواهد بود.
جرج سوروس می گوید: من حاضرم شرط ببندم که رژيم جمهوری اسلامی ايران تا يکسال ديگر بیشتر سر کار نخواهد بود.
جرج سوروس، ميلياردر سرشناس آمريکايی، روز يکشنبه در شبکه تلويزيونی «سی ان ان» گفت که نظام جمهوری اسلامی ايران تا يکسال ديگر بیشتر دوام نخواهد آورد چرا که رفتار مردم نسبت به گذشته تفاوت کرده است.

وی در برنامه «جی پی اس» با اجرای فريد زکريا گفت: «من متقاعد شده‌ام که رژيم (جمهوری اسلامی) ادامه حيات پيدا نخواهد کرد و بعيد می‌دانم موفقيتی کسب کند.»

آقای سوروس افزود: «مسئله اين است رفتار مردم نسبت به زمان‌های عادی بسيار متفاوت شده است. وقتی مردم زندگی خود را با انگيزه‌های مشترک به خطر می‌اندازند آنچه که غير ممکن به نظر می‌رسد در واقع امکان‌پذير است.»

وی افزود: «من حاضرم شرط ببندم که رژيم جمهوری اسلامی ايران تا يکسال ديگر بیشتر سر کار نخواهد بود.»

جرج سوروس از سرشناس‌ترين چهره‌های بين‌المللی در زمينه مبارزه با رژيم‌های ديکتاتوری است و بنياد زير نظر وی طی سال‌های گذشته به سازمان‌های حقوق بشری و مدافع دمکراسی کمک‌های زيادی کرده است.

نام جرج سوروس که رياست موسسه «جامعه باز» را بر عهده دارد در تابستان سال ۸۸ در بسياری از رسانه‌های وابسته به اصولگرايان مطرح شد و وی متهم است که طراح انقلاب های مخملی و رنگين در برخی کشورها از جمله اوکراين و گرجستان بوده است.

رسانه‌های اصولگرا، بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری، اصلاح‌طلبان و رهبران آنها را متهم کرده بودند که قصد داشته‌اند با اعتراض‌های خود در ايران انقلاب مخملی به راه اندازند و برای اجرای آن نيز با افراد و محافل خارجی نظير جرج سوروس ارتباط داشته‌اند.

اين رسانه‌ها همچنين محمد خاتمی را متهم کردند که دو بار در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ با جرج سوروس ديدار و گفت و گو کرده است. دفتر آقای خاتمی اين گزارش‌ها را رد کرده است.

موسسه «جامعه باز» از سوی معاونت خارجی وزارت اطلاعات ايران در فهرست ۶۰ بنياد و موسسه مرتبط با «جنگ نرم» قرار گرفته است که به گفته آن، عليه جمهوری اسلامی ايران اقدام به توطئه می‌کنند.
XS
SM
MD
LG