لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۶

امارات پنج «قاچاقچی» ايرانی را به اعدام محکوم کرد


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
رسانه های امارات متحده عربی اعلام کردند که يک دادگاه جنايی در اين کشور ده نفر از جمله پنج ايرانی را به اتهام واردات و فروش مواد مخدر در اين کشور به اعدام محکوم کرده است.

گزارش ها حاکی است که دادگاهی جنايی در «خور فکان» امارت متحده عربی، ده ايرانی و پاکستانی را به تلاش برای وارد کردن ۲.۵ تن مواد مخدر به اين کشور از طريق دريا متهم و برای آنها حکم اعدام صادر کرده است.

رسانه های امارات به نام و مشخصات اين افراد اشاره نکرده اند.

دادگاه خور فکان همچنين يک متهم ديگر را به ده سال زندان و اخراج از اين کشور محکوم کرده است. سه نوجوان متهم در این پرونده نیز محکوم به اخراج از امارات شده اند.

افراد محکوم شده متهم هستند که با لنگر انداختن لنج خود در آب های بين المللی نزديک به «خور فکان» در ماه ژانويه قصد داشتند دو و نيم تن حشيش و ترياک را وارد امارات متحده عربی کنند که بازداشت شدند.

گزارش ها می افزايد که کارآگاهان پليس در نقش خريدار با اين افراد وارد معامله شدند و سپس نيروهای پليس از هوا و دريا آنها را دستگير و محموله ياد شده را ضبط کردند.

رسانه های امارات می گويند که تمام متهمان به جرم خود اعتراف کرده اند.

امارات متحده عربی که خارجيان بويژه ايرانيان زيادی در اين کشور زندگی می کنند و به امور بازرگانی مشغول هستند دارای قوانين بسيار سختگيرانه ای در زمينه حمل و نقل مواد مخدر است.

حمل و نقل حجم کوچکی از انواع مواد مخدر می تواند با حداقل چهار سال زندان مجازات شود.

از سال ۱۹۹۶ و با تشديد مجازات قاچاق مواد مخدر در قوانين امارات متحده عربی، حکم اعدام برای متهمان نيز در در اين قوانين گنجانده شده است.
XS
SM
MD
LG