لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۹

پروژه جديد گوگل؛ افزایش طول عمر و مقابله با پیری


يکی از مسائلی که از ديرباز ذهن بشر را به خود مشغول داشته، پيری و زوال تن است. دغدغه ای جهانی که در اثباتش می توان به تعداد بی شمار شرکت ها و کارخانجات لوازم آرايشی و بهداشتی «ضد پيری» اشاره کرد، فهرستی طولانی که به تازگی نام جديدی نيز بر آن افزوده شده است: شرکت گوگل.

شبکه «سی ان ان» در گزارشی مفصل به فعاليت های جديد شرکت گوگل در زمينه مبارزه با پيری پرداخته و می نويسد: شايد بسياری هنوز گذشته نه چندان دوری را به خاطر داشته باشند که نام «گوگل» تنها يک «موتور جستجوگر اينترنتی» را تداعی می کرد.

با اين حال اين شرکت در روند رو به رشد خود، پس از طرح هايی مانند خودروی بدون سرنشين، تلفن هوشمند، تبلت، عينک گوگل و ارسال بالون های بزرگ به درون فضا برای اتصال بهتر اینترنت، به تازگی تأسيس يک زيرمجموعه پزشکی به نام «کاليکو» را اعلام کرده است؛ شرکتی جديد که با هدف پژوهش به منظور افزايش عمر انسان و مبارزه با پيری تأسيس شده است.
به گزارش رویترز، رياست اين شرکت قرار است برعهده « آرت لوينسون » باشد که در حال حاضر رياست هيئت امنای شرکت اپل و همينطور شرکت «جننتک» را برعهده دارد.
اين شرکت جديد به شکل مستقل از گوگل قرار است فعاليت کند و فعاليت آن درحوزه مسايل بهزيستی روی بيماری های کشنده و بيماری هايی که در دوران کهولت توانايی جسمی و روانی افراد را محدود می کنند، متمرکز خواهد شد.
مسؤولان گوگل در گفت و گو با نمايندگان رسانه ها اعلام کردند که کاليکو به صورت مستقل بر روی بيماری هايی از جمله آلزايمر، سرطان و امراض قلبی پژوهش خواهد کرد.

در همين زمينه «لری پِيج»، مدير کل اجرايی گوگل، گفت: «بيماری و پيری دو عاملی است که دير يا زود خانواده های تک تک ما را دستخوش تغيير قرار می دهد. معتقدم با بهره گيری از تفکر آينده نگر درباره بهداشت و فن آوری زيستی، خواهيم توانست زندگی ميليون ها انسان را بهبود بخشيم.»
به گفته شبکه تلویزیونی سی ان ان، اين که گوگل چه راه دقيقی را برای نبرد با پيری در پيش خواهد گرفت در حد گمانه زنی باقی مانده درخواست های این شبکه برای انجام گفت وگو با مديران «کاليکو» به صورت محترمانه رد شده است.
XS
SM
MD
LG