لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

انتقال مشاور موسوی از اوین به بیمارستان


علیرضا بهشتی شیرازی
علیرضا بهشتی شیرازی
سایت کلمه از انتقال علیرضا بهشتی شیرازی، مشاور میرحسین موسوی، از زندان اوین به بیمارستان خبر داده است.

برپایه این گزارش، خانواده علیرضا بهشتی شیرازی، هنگامی که روز یکشنبه خبردار شدند آقای بهشتی برای مداوا از زندان اوین به بیمارستان اعزام شده، برای ملاقات او رفتند ولی با برخورد «توهین آمیز» ماموران روبرو شده‌اند و اجازه ملاقات به آنها داده نشده است.

به گزارش کلمه، علیرضا بهشتی شیرازی مشکل تیروئید دارد و روز یکشنبه برای مداوا به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شده است.

این گزارش می‌گوید قرار بوده پیشتر وی برای مداوا به بیمارستان منتقل شود ولی ماموران حدود ۱۰روز تعلل کرده و سپس او را به دیدار یک پزشک متخصص برده‌اند.

علیرضا بهشتی شیرازی، مشاور میرحسین موسوی و سردبیر روزنامه کلمه سبز، از تیر ماه ۱۳۹۰ برای گذراندن محکومیت خود در زندان به سر می‌برد. او در سال ۸۸ دو بار و جمعا به مدت ۹ ماه در بازداشت بود.

آقای بهشتی شیرازی به همراه دیگر افراد سیاسی و روزنامه نگاران در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران بازداشت شده و به زندان افتاده است.

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران در جریان بازداشت آقای بهشتی شیرازی و در پس از تفتیش منزل مسکونی او گفته بود جزوه‌ای «تکان‌دهنده» از دفتر علیرضا بهشتی به دست آمده که در آن به گفته او «طرح براندازی دین از ایران» ترسیم شده بود.

علیرضا بهشتی شیرازی در جوابیه مکتوب خود و در پاسخ به گفته های وزیر اطلاعات دولت جمهوری اسلامی گفت: «اعتقاد ندارم که دین را بشود براندازی کرد؛ هرچند رفتارهای بی‌تناسب با دین که به نام دین انجام می‌شود، می‌تواند باعث رویگردانی از دین شود.»

علیرضا بهشتی همچنین گفته بود احتمالا اشاره وزیر اطلاعات به یکی از دو جزوه ‌ای ست که به مباحث علمی و نظری می‌پردازند.
XS
SM
MD
LG