لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۷

برتری پرگل تیم فوتبال امید ایران مقابل نپال


در آغاز مرحله نخست گروهی در قاره آسيا و از دور مقدماتی رقابت‌های گزينشی برای راهيابی به المپيک ۲۰۱۶، تيم ملی اميد ايران با برتری پر گل و رقم ردن نتيجه پنج بر صفر از سد نپال گذاشت.

این بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد. در نیمه نخست «امیر ارسلان مطهری» جوان اول تیم نفت تهران موفق شد گل اول را در پانزدهمین دقیقه به ثمر برساند. «بهنام برزای» مهاجم باشگاه استقلال هم از روی نقطه پنالتی گل دوم را زد.

در نیمه دوم «سردار آزمون» مهاجم باشگاه روستوف روسیه، «علی کریمی» از سپاهان و «شاهین ثاقبی» از تراکتورسازی اختلاف را افزایش دادند تا شاگردان «محمد خاکپور»، گام اول را محکم بردارند.

محمدرضا اخباری، محمد حسین کنعانی‌ زادگان، روزبه چشمی، وحید حیدریه‌، مهدی ترابی، علی کریمی، بهنام برزای (شاهین ثاقبی)، ارسلان مطهری، سردار آزمون، مجید حسینی (میلاد کمندانی) و حسین فاضلی (احسان پهلوان) بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

نپال که با سرمربیگری استفانوفسکی از آمریکا در این مسابقات حضور یافته، چند موقعیت طلایی ایران را دفع کرد تا از سنگین‌تر شدن شکست جلوگیری کند. محمد مایلی‌کهن مدیر فنی تیم ملی امید به عنوان سرپرست روی نیمکت نشسته بود.

از این گروه فلسطین هم افغانستان را با دو گل از پیش رو برداشت. در روز اول دیدارهای این گروه، عربستان که جدی‌ترین رقیب ایران است با قرعه استراحت روبرو شد.

تیم‌های اول به همراه شش تیم برتر دوم در گروه‌های دهگانه، به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند. ایران آخرین بار در المپیک ۱۹۷۶ مونترال بازی کرده است.

دیدارهای دوم این مسابقات چهارشنبه برگزار می‌شود که ایران استراحت خواهد داشت اما فلسطین و عربستان در ورزشگاه دستگردی و تیم‌های امید افغانستان و نپال هم در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

بازی بعدی ایران روز جمعه مقابل فلسطین برگزار می‌شود. در بازیهای آسیایی اینچئون، فلسطین عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت. آنها مقابل عمان و تاجیکستان به پیروزی رسیدند و با وجود شکست مقابل سنگاپور از گروه خود صعود کردند؛ گرچه در مرحله حذفی با چهار گل به ژاپن باختند.

این در حالی بود که ایران با شکست از ویتنام و تساوی مقابل قرقیزستان از دور مسابقات کنار رفت.

محمد خاکپور پس از پیروزی شاگردانش گفت: «بازیکنان ما در زدن ضربات آخر استرس داشتند. می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. آزمون و مطهری زوج خوبی را تشکیل دادند. جهانبخش دو روز قبل در هلند بازی کرده بود و پس از مسافرتی طولانی به جمع ما آمد. با توجه به اینکه نپال خشن بازی می‌کرد صلاح ندانستیم او بازی کند.»

سرمربی نپال هم گفت ایران تیمی قدرتمند و دارای سازماندهی مناسب است و شانس اول صعود از این گروه محسوب می‌شود.

XS
SM
MD
LG