لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴

رضا رحیمی‌نژاد؛ محیط‌بانی که برای انجام وظیفه پایش را از دست داد


رضا رحیمی نژاد، روی تخت بیمارستان و در جریان عیادت رییس سازمان محیط زیست
رضا رحیمی نژاد، روی تخت بیمارستان و در جریان عیادت رییس سازمان محیط زیست
رضا رحیمی نژاد که روز ۱۵ ارديبهشت‌ماه سال جاری در حال انتقال تانکر آب برای استفاده از حیات وحش در استان هرمزگان دچار حادثه شده بود، صبح روز چهارشنبه و در بیمارستان سوانح و سوختگی تهران، پای چپ خود را از دست داد و به گفته پزشک معالج، شاید تا چند روز دیگر پای راستش هم قطع شود.

یوسف رحیمی نژاد، برادر قربانی این حادثه در گفت وگو با رادیو فردا گفت: «برادرم روز حادثه در حال انتقال تانکر آب بود که به جریان برق فشار قوی رسید. گویا اول نگاه کرده که فاصله کافیست و می خواهد از زیرآن رد شود ولی به دلیل گرما سیم ها پایین آمده و پس از حرکت، برق فشار قوی ماشین را می گیرد.»

وی افزود: «اگر از تانکر بیرون نیامده بود، مشکل خاصی برایش پیش نمی آید اما می آید بیرون که ببیند ماشین از زیر سیم رد می شود یا نه، که برق فشار قوی او را می گیرد.»

یوسف رحیمی نژاد گفت: «بعد از حادثه مرکز مناسب در هرمزگان برای مصدومان فشار قوی نبود و او را به کرمان منتقل کردیم و بعد هم به تهران آورده شد و امروز یک پایش را قطع کردند و پزشک معالج می گوید احتمال قطع پای دیگرش هم هست. ضمن این که دست هایش هم به شدت آسیب دیده است.»

سبزپرس، پایگاه خبری فضای سبز و محیط زیست ایران هم در گزارشی نوشت: «اين محيطبان در حال عمليات آبرسانی به آبشخورهای حيات وحش در منطقه شکار ممنوع «گلزار و نی‌زار» واقع در حاجی آباد استان هرمزگان، با جرثقيل حامل تانکر آب به کابل‌های فشارقوی برخورد می‌کند و در پی این حادثه، هر دو پای وی از ناحيه زانوی پا به پايين و انگشتان دست راست دچار سوختگی عميق شد.»

یوسف رحیمی نژاد گفت: «برادرم رضا، روز چهارشنبه سه بار جراحی شد و متاسفانه پای چپ وی از زير زانو قطع شد. عمل دوم روی شکم اش انجام شد و عمل سوم نيز بر روی دست راست بود و چون دست راستش ورودی جريان برق بوده با وجود عمل جراحی اما تاندون دو تا از انگشتان وسط دست راستش هم از کار افتاد.»

رضا رحيمی‌نژاد، محيط‌بان ۳۲ساله هرمزگانی، متاهل و دارای دو فرزند است. وی دارای ۱۳سال سابقه خدمت در سازمان حفاظت محيط زيست است و هم اکنون در بيمارستان سوانج سوختگی تهران بستری است.

به گزارش سبزپرس، ریيس سازمان حفاظت محيط زيست نيز چند روز قبل جهت ملاقات اين محيط‌بان در بيمارستان سوانح سوختگی شهيد مطهری حاضر شد و اعلام کرد چنانچه روند درمان نيازمند طی مراحل خاصی باشد پيگيری‌های لازم را شخصا انجام می‌دهد.

یوسف رحیمی نژاد در گفت وگو با رادیو فردا از خدمات پزشکی که برادرش می شود ابراز رضایت کرد و گفت: «نگهداری خوبی از او شده و تمام پرسنل درمانی هرآن چه می توانند انجام می دهند.»
XS
SM
MD
LG