لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۰

دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا: چلسی در پاریس، بارسا در منچستر


بارسلونا دو مصاف رفت و برگشت با منچستر سیتی خواهد داشت
بارسلونا دو مصاف رفت و برگشت با منچستر سیتی خواهد داشت

قرعه‌کشی مرحله يک هشتم نهايی ليگ قهرمانان و دور يک شانزدهم نهايی ليگ اروپا برگزار شد. دو مصاف رفت و برگشت بارسلونا با منچسترسيتی از جمله جذاب‌ترين بازی‌ها در ۲۴ رويارويی اين دو تورنمنت بزرگ فوتبال اين قاره هستند.

دور رفت از يک هشتم نهايی ليگ قهرمانان، ۲۸ بهمن برگزار خواهد شد. طبق قرعه‌کشی صورت گرفته رئال‌مادريد مدافع عنوان قهرمانی بايد با شالکه ديدار کند.

رئال حالا در بهترين فرم خود طی سال‌های گذشته قرار دارد و از حيث تداوم پيروزی‌ها از پارسال که قهرمان شد هم در فرم مطلوب‌تری قرار دارد. شاگردان کارلو آنچلوتی با برتری اين هفته مقابل آلمريا، بيستمين پيروزی متوالی خود را کسب کردند.

آتلتيکو مادريدکه اين هفته شکستی تلخ را در ويسنته کالدرون مقابل ويارئال متحمل شد، هماورد بايرلورکوزن خواهد شد.

چلسی که با مورينيو روزهايی رويايی را سپری می‌کند، با حريفی سرسخت مواجه شده. پاری‌ سن ژرمن و زلاتان ابراهيموويچ يکی از سه بازيکن خطرناک حال حاضر جهان.

اين دو تيم پارسال در يک چهارم نهايی با هم روبرو شدند و آبی‌های لندن به لطف گل دقايق پايانی «دمبا با» که حالا برای بشيکتاش بازی می‌کند راهی نيمه نهايی شدند.

آرسنال که در زمستان ۲۰۱۴ حال و هوايی بهاری را سپری می‌کند و مدام ابر و آفتاب می‌شود، بايد به مصاف موناکو برود. آرسن ونژه فاصله چندانی با برپايی چشن بيستمين سال سرمربيگری در آرسنال ندارد اما اين روزها نيمکت او بيش از هر زمان ديگری در سال‌های اخير متزلزل است.

جالب آنکه موناکو تيمی است که ونژه هشت سال سرمربی‌اش بوده و دو جام برايشان گرفته است.

منچسترسيتی در حالی به مصاف بارسلونا خواهد رفت که به طرزی معجزه‌آسا صعود کرد. آنها در دو بازی آخر مرحله گروهی، بخت چهارم صعود بودند. اما برد ناباورانه مقابل بايرن مونيخ با درخشش و هت تريک آگوئرو و غلبه بر آث رم در خانه حريف، اين تيم را روانه دور بعد کرد. آيا معجزه آفرينی شاگردان پلگرينی، مقابل بارسا هم تداوم خواهد داشت؟

يوونتوس بايد به مصاف بوروسيا دورتموند بروند که در بوندس ليگا اوضاع خوشی ندارد و حتی در هفته سيزدهم در رده آخر قرار گرفت.

پورتو و بازل با هم روبرو خواهند شد. تيم سوئيسی اصلآ حريف ساده‌ای نيست. آنها از گروهی بالا آمده‌اند که ليورپول حذف شده. شاختار دونتسک هم رقيب بايرن مونيخ است. ديدار نهايی ليگ قهرمانان در برلين برگزار خواهد شد و بهترين فرصت برای بايرن است که خاطره از دست دادن جام در خانه مقابل چلسی را اين بار در پايتخت جبران کند.

غير از ليگ قهرمانان اروپا، ليگ اروپا نيز جذابيت ويژه‌ای دارد. به خصوص که امسال از زير سايه سهمگين ليگ قهرمانان خارج شد و بيش از دوره‌های پيشين، در جذب تماشاگر و توجه رسانه‌ها موفق‌ بود.

در دور يک شانزدهم و مهم‌ترين ديدارها سويا مدافع عنوان قهرمانی با بوروسيا مونشن گلادباخ روبرو می‌شود. ليورپول به مصاف بشيکتاش خواهد رفت که غول اين روزهای فوتبال ترکيه است.

ولفسبورگ با اسپورتينگ ليسبون بازی می‌کند و سلتيک از بهترين تيم‌های حال حاضر بريتانيا به مصاف اينترميلان خواهد رفت.

در ساير بازی‌های مهم ترابوزان با ناپولی، رم با فاينورد، تاتنهام با فيورنتينا، ويارئال با سالزبورگ، آژاکس با لژيا ورشو، اندرلشت با دينامو مسکو، تورينو در برابر آتلتيکو بيلبائو و يانگ بويز سوئيس نيز مقابل اورتون به ميدان خواهند رفت.

XS
SM
MD
LG