لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۴

کنسرت موسیقی جوانان در ناحیه طالبان نشین پاکستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – جمعه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:06 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – جمعه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۲:

در اوکراين، صدهاتن در سيمفروپول، پايتخت کريمه تظاهرات کرده و حمايت خود را از حفظ تماميت ارضی اوکراين نشان دادند. اين تظاهرات با شعار «برای صلح و اتحاد اوکراين» برسر مزار «تاراس شوچنکو»، شاعر اوکراينی برگزار شد. اين تظاهرات در حالی برگزار شد که پارلمان حامی روسيه در کريمه مشغول بررسی طرح رفرنداوم الحاق کريمه به خاک روسيه است.

همچنين در اوکراين، دو خبرنگار فرانسوی و شماری از اعضای گروه اعتراضی «فمن» پس از ديدار از کريمه، به «کی‌يف» بازگشتند. اين افراد گفتند که در جريان حضور در تظاهرات که روز ششم مارس در سيمفروپول برگزار شد، مورد حمله شبه‌نظاميان حامی روسيه قرار گرفتند.

در روسيه، مراسم تشييع جنازه «بوريس پوستينتسف»، از زندانيان سياسی سابق و فعال حقوق بشر در شهر سنت پترزبورگ، برگزار شد. وی که رهبر جنبش «ديدبان شهروندی» بود، در سن ۷۸ سالگی درگذشت. پوستينتسف در جريان اتحاد جماهير شوروی سابق و در جريان پخش اعلان‌های اعتراض به تخاصم نظامی ۱۹۵۶ به خاک مجارستان، به زندان افتاده بود.

در پاکستان، دانشجويان ساکن ناحيه فدرال شمال شرق پاکستان در شهر پيشاور که در بيشتر نواحی آن طالبان زندگی می کنند، کنسرت موسيقی برگزار کردند. اين کنسرت در حالی برگزار شد که طالبان اجازه موسيقی و رقص نمی دهند و امکان داشت به برگزارکنندگان و شرکت کنندگان حمله کنند. اين مراسم از سوی يک نهاد تشويق حرکت جوانان پاکستان و مشارکت در امور فرهنگی برگزار شد.
XS
SM
MD
LG