لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

دست کم ۷۵ تن در اثر انفجار در نزدیکی کليسايی در پاکستان کشته شدند


گزارش ها حاکی است در پی دو حمله انتحاری در ميان جمعيت مسيحيان در شهر پيشاور پاکستان و در ميان جماعتی که در حال خروج از کليسا پس از مراسم آيينی روز يکشنبه بودند، دستکم ۷۵ تن کشته شدند.

رسانه های پاکستان در گزارش های خود گفته اند این حلمه یکی از شدیدترین حملات به مسيحيان درتاريخ اين کشور گزارش می شود. در جريان اين حمله نزديک به ۱۲۰ تن هم زخمی شده اند.

به گزارش روز يکشنبه، ۳۱ شهريورماه خبرگزاری فرانسه، دو مهاجم که جليقه مواد انفجاری به تن داشتند، در ميان مردمی که در مراسم بودند حاضر شده و در حال خروج جماعت از کليسا، خود را منفجر کردند.

کليسای قديسان يا «آل سينتز» در شهر پيشاور پاکستان محل انجام اين حمله انتحاری بوده است. خانواده قربانيان در محل اين حمله دست به تظاهرات زده و به ناکامی دولت در حمايت و حفاظت از آن ها، اعتراض کردند.

طبق گزارش های رسانه های محلی پاکستان، انگشت اتهام به سمت گروه های تندروی اسلامگرا گرفته شده ولی هنوز هيچ گروه يا دسته ای مسئوليت اين حمله را به عهده نگرفته است. نزديک به ۱.۶ درصد از جمعيت کشور پاکستان را مسيحيان تشکيل می دهند.

در ديگر شهروهای پاکستان از جمله کراچی هم اعتراض هايی برپا شده و پليس برای متفرق کردن صدها تن از معترضان، گاز اشک آور و تيرهوايی شليک کرده است.

خبرنگاران رسانه های بين المللی که در پاکستان حضور دارند، می گويند اين حمله مردم را متاثر کرده و آن ها دولت را مقصر می دانند که توان برقراری امنيت لازم را ندارد.

شاهدان عينی گفته اند دو انفجار در فاصله کمی از يکديگر روی داده و انفجار دوم به مراتب قوی تر و پرسروصدا تر از انفجار اول بوده است.

تخمين های اوليه از سوی مقامات محلی حاکی است که نزديک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن در مراسم روز يکشنبه کليسا حاضر بوده اند. جماعت گريان بازماندگان در محل حاضر شده و مشغول احراز هويت کشته شدگان هستند.
XS
SM
MD
LG