لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

زمین لرزه در استان ایلام؛ ۴۵ واحد مسکونی در آبدانان تخريب شد


عصر پنجشنبه زمین لرزه‌ای شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام را تکان داده که در پی آن شماری واحد مسکونی تخریب شده و چند تن هم زخمی شده‌اند. این زمین لرزه تلفات جانی در پی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، در شهرستان آبدانان نزدیک به ۴۵ واحد مسکونی تخریب شده‌اند که از این میان، ۴۰ واحد از این تعداد در روستای «هونگه» و پنج واحد نیز در روستای «هلیره» به طور کامل تخریب شده‌اند.

این گزارش همچنین حاکی است در پی این زمین لرزه، کوه «بهاراو» هم ریزش کرده و مسیر ارتباطی روستاهای «گل گل» به «آب انار» در ۷۵ کیلومتری آبدانان مسدود شده است.

قدرت این زمین لرزه ۵/۵ درجه در مقیاس ریشتر گزارش شده و ساعت دقیق وقوع آن هم ساعت ۱۴ و ۳۶ دققه بعد از ظهر پنجشنبه بوده است.

فضل الله نصرتی، رئیس ستاد بحران آبدانان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفته بیشترین خسارت‌ها در بخش سرباغ و کلات مورموری بوده است و مردم شهرستان دچار فشار روحی بر اثر زلزله شده‌اند.

وی خبر داده که ستاد بحران به روستاهای شهرستان اعزام شده‌اند و قرار است به زودی غذا و چادر به این شهرستان ارسال شود. رئیس ستاد بحران آبدانان گفته دیگر روستا‌ها هم خسارت‌هایی دیده‌اند که تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شده و کمک‌های لازم را خواهند فرستاد.

بهزاد علیزاده، رئیس ستاد بحران شهرستان دهلران، دومین شهر استان ایلام، هم در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین گفته است: «خوشبختانه زلزله ۵/۵ ریشتری شهرستان دهلران هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشته است. باتوجه به اینکه شهرستان دهلران از اول اردیبهشت تاکنون بیش از ۱۴۵بار لرزیده تمام امکانات در این شهرستان برای حوادث احتمالی آماده است.»
XS
SM
MD
LG