لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۱

بارش سنگین بهاری و بروز مشکلات رفت و آمد در تهران


 تهران
تهران
در پی دو روز بارش باران سنگین بهاری در تهران، مشکلات زیادی در پایتخت ایران به وجود آمده و حتی خطوط حمل و نقل مترو هم با تعطیلی موقت روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرداری تهران اعلام کرده چنین بارش سنگینی در ۵۰ سال گذشته در تهران سابقه نداشته و تمامی نیروهای کمک رسانی شهری غافلگیر شده‌اند.

این گزارش می‌گوید شدت آبگرفتگی در سطح شهر به حدی بود که در برخی جا‌ها ماشین‌ها به دلیل ورود آب به موتور ماشین خاموش شده و گرفتار می‌شدند و عابران پیاده امکان گذر از خیابان‌ها و تقاطع‌ها را نداشتند.

مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران به مهر گفته است: «در مناطق شمالی (شهر تهران) مانند مناطق یک، سه و شش این مشکل بیشتر بود اما
عکس از جام جم
عکس از جام جم
با قطع باران مشکل آبگرفتگی در نقاط جنوبی در مناطق ۱۴و ۱۵ به دلیل شیب زمین مشکلات بیشتر می‌شود.»

این مقام شهرداری به ساکنان تهران توصیه کرده است: «شهروندان در صورتی که سفر ضروری ندارند از خانه‌ها بیرون نیایند، در کنار کانال‌های آب نیز توقف نکنند و در زمانی که بارش باران شدید است سرپناه مناسبی پیدا کنند.»


خبرگزاری فارس هم در گزارشی نوشت: «آبگرفتگی روز یکشنبه تهران حتی به ایستگاه‌های متروی هم سرایت کرد و خط ۴ مترو تنها تا میدان انقلاب حرکت دارد و بقیه مسیر به طور موقت بسته است.»

برپایه اینگزارش، خط مترو از میدان انقلاب تا آزادی بسته شده و به دلیل ادامه وضعیت نامناسب، از پیچ شمیران تا ازادی هم به طور موقت تعطیل شده است.

به گزارش مهر، «در پی بارش سنگین باران و از مجاور خط پنج مترو در ایستگاه ارم سبز (ایستگاه مشترک تقاطع خطوط چهار و پنج) آب باران از این ایستگاه به داخل تونل خط چهار نفوذ و به خاطر احتمال پیشروی به ایستگاه‌های دیگر در نزدیکی این ایستگاه و ایمنی بیشتر مسافران، برخی ایستگاه‌ها تعطیل شد.»

گزارش مقام‌های ترافیک تهران هم حاکی است بسیاری از اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها و
تقاطع‌های شهری به دلیل حجم زیاد آب، با مشکل روبرو شده‌اند و ماشین‌ها با خاموشی موتور باعث قفل شدن راه‌های ترافیکی شده‌اند.

شهرداری تهران اعلام کرده تمامی پمپ‌های تخلیه آب را به سطح شهر اعزام کرده تا بتواند مشکل ترافیک را حل کند.


با فرا رسیدن فصل بهار، بارش‌های موسمی در بیشتر نقاط ایران انجام می‌شود ولی در سال‌های اخیر چنین بارش سنگینی دیده نشده است.

خبرگزاری مهر به نقل از منابع رسمی آتش نشانی تهران گفته احتمال نشست و یا آبرفت در پروژه‌های مسکونی وجود دارد ولی هنوز موردی گزارش نشده است.
XS
SM
MD
LG