لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۶

حکم ۱۳ متهم به جاسوسی برای اسرائیل صادر شد


روز یکشنبه حکم افراد متهم به جاسوسی برای اسرائیل در ایران به آنها ابلاغ شد ولی جزییات احکام صادره مشخص و اعلام نشده است.

دادگاه گفته استپس از مرحله تجدیدنظر و در صورت ابلاغ حکم نهایی، جزییات آنها را اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران روز یکشنبه به بررسی این پرونده خاتمه داده و اعلام کرد این متهمان که «از طريق کانال‌های ماهواره‌ای و تبليغات کاذب، جذب سرويس‌های موساد» شده بودند، حکم خود را دریافت کرده‌اند.

در متن این گزارش، از متهمان با علائم اختصاری نام برده شده و گفته شده : «(ع. الف)، (ع.د)، (ع.ق)، (ع. الف)، (ص. د)، (م.ح)، (م . ص)، (الف. د) ،( م. ک)،(الف.ز)، ( م. ر) ، (خ.ع) و (ک. الف) با تلاش نیروهای اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.»

به گزارش مهر، این متهمان در چند جلسه محاکمه شده و «متهمان از وکیل مدافع هم برخوردار بوده‌اند». این خبرگزاری با این حال مشخص نکرده که وکلا تسخیری بوده‌اند یا نه. طبق قوانین دادرسی ایران، متهمان ۲۰ فرصت دارند به حکم صادره اعتراض کنند.

خبرگزاری دولتی ايرنا، پيشتر در دو گزارش از دستگيری ۱۲ متهم به جاسوسی و ۱۵ تن دیگر به اتهام جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل خبر داده بود که مشخص نیست حکم صادر روز یکشنبه، به کدامیک پرونده بازمی‌گردد.

وزارت اطلاعات ایران اواخر اردیبهشت سال گذشته هم اعلام کرد که با شناسایی «شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا»، این شبکه را متلاشی و «۳۰ نفر از جاسوسان آمریکا» را بازداشت کرده‌ است.

وزارت اطلاعات دولت جمهوری اسلامی ایران همچنین پیشتر بر دستگیری «۳۰ جاسوس وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا»، تاکید کرده و گفته بود که نام چندین مدیر دولتی در میان دستگیرشدگان است.

یک مقام آگاه از پرونده به خبرگزاری فارس گفته بود که یک مدیر دولتی در یکی از وزارتخانه‌های کشور که سابقه ۲۵ سال فعالیت برای این وزارتخانه را داشته، در میان دستگیرشدگان است.
XS
SM
MD
LG