لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۶

«انتقال ۶۰ زندانی سیاسی به بند چهار زندان رجایی‌شهر کرج»


چند وب‌سایت نزدیک به اصلاح‌طلبان در ایران گزارش داده‌اند که وضعیت حدود ۶۰ تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج که روز یک‌شنبه گذشته به بند چهارم این زندان منتقل شده‌اند وخیم است.

بر اساس این گزارش‌ها، بند چهار این زندان کثیف‌ترین و سردترین بند زندان رجایی‌شهر کرج بوده و حتی شیشه‌های آن شکسته است.

مهسا امرآبادی در گفت‌وگو با رادیوفردا با اشاره به این که همسرش، مسعود باستانی، پیشتر در تماسی تلفنی خبر داده بود که قرار است زندانیان سیاسی این زندان به بند دیگری منتقل شوند می‌افزاید: «او، عیسی سحرخیز، داود سلیمانی، منصور اسانلو، رسول بداقی، احمد زیدآبادی، مهدی محمودیان، و حشمت‌الله طبرزدی از جمله منتقل‌شدگان به بند چهار زندان رجایی‌شهر هستند.»

به گفته خانم امرآبادی، شمار دیگری از زندانیان منتقل شده به این بند متهم به محاربه و ارتباط با گروه‌های خارج از کشور هستند.

همسر مسعود باستانی در پاسخ به این پرسش که خانواده‌ها چگونه از این موضوع باخبر شده‌اند می‌گوید که فردی از داخل زندان رجایی‌شهر با تلفن این خبر را به آنان داده است و می‌افزاید که فردی که این خبر را داده مورد اعتماد خانواده‌هاست.

مهسا امرآبادی تاکید می‌کند که بند چهار زندان رجایی‌شهر کرج غیربهداشتی‌ترین و کثیف‌ترین بند این زندان است و می‌گوید: هوای این بند بسیار سرد است.

او با اشاره به این که خانواده‌های زندانیان از تماس تلفنی با آنان محروم هستند، نسبت به وضعیت سلامتی همسرش و سایر زندانیان سیاسی ابراز نگرانی می‌کند.

خانم امرآبادی همچنین به این پرسش که دلیل این اقدام مسئولان زندان رجایی‌شهر چه بوده است، می‌گوید که مسئولان جوابی در این مورد نداده‌اند و در عین حال، برخورد نامناسبی با خانواده برخی از زندانیان سیاسی داشته‌اند و این در شرایطی است که در گذشته برخورد خوبی داشتند.

وی همچنین می‌گوید که مسئولان زندان رجایی‌شهر گفته‌اند که تا مدتی نیز احتمال دارد که این زندانیان سیاسی امکان تماس تلفنی نداشته باشند و احتمال می‌دهد که این اقدامات به دستور مرکز، یعنی تهران، صورت گرفته باشد.

مهسا امرآبادی اشاره می‌کند که قرار است خانواده‌ها از طریق تماس مقام‌های قوه قضاییه، وضعیت بستگان زندانی خود را پیگیری کنند و می‌افزاید: «ما از مقام‌های قوه قضاییه می‌خواهیم که این زندانیان را به زندان اوین بازگردانند، چرا که در احکامی که برای آنان صادر شده گفته نشده است که باید تبعید شوند. در حالی که اعزام آنان به زندان رجایی‌شهر مصداق تبعید است.»

وی در پایان می‌گوید: ما از مقامات می‌خواهیم که به قانون اساسی عمل کنند.
  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG