لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۹

لیگ برتر فوتبال ایران؛ تساوی قرمزها به سود آبی‌ها


در آخرین بازی از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی به تساوی ۱-۱ رسیدند تا مساوی قرمزهای تهران و تبریز، به سود آبی‌های تهران و خوزستان رقم بخورد.

رقابت‌های این هفته در شرایطی به پایان رسید که در فاصله هشت هفته تا پایان فصل، استقلال تهران ۴۲ امتیازی است. استقلال تهران با یک امتیاز کمتر در جایگاه دوم است. ذوب آهن ۳۷ امتیاز دارد و پرسپولیس هم با ۳۶ امتیاز در رده چهارم است.

رامین رضاییان با شوتزنی توانست پرسپولیس را نیمه نخست پیش بیاندازد. این تیم در ادامه نیز می توانست در همین نیمه به گل دوم برسد. در طرف مقابل، خلیل‌زاده هم می‌توانست روی ضربه کاشته سروش رفیعی دروازه میزبان را باز کند که او نیز ناکام ماند.

بازی با هیجان در تداوم بود. گرچه در حضور مدیر امنیت اتحادیه فوتبال اروپا، ترقه ها و نارنجک های دستی در ورزشگاه منفجر می شد!

در دقیقه ۳۸ روی ضربه کاشته بختیار رحمانی و اشتباه سوشا مکانی، توپ برگشتی را محمد ایران‌پوریان تبدیل به گل کرد تا بازی یک بر یک مساوی شود. نتیجه ای که تا پایان، پایدار ماند.

نیمه دوم جنجالی بود. تکل خشن بنگر باعث شد بازیکنان دو تیم با هم درگیر شوند. میرزایی گزارشگر پخش زنده صداوسیما معتقد بود داور باید بنگر را اخراج کند. ادامه مسابقه هم با بازی فیزیکی دو تیم همراه بود.

در دقیقه ۹۰ ایوب کلانتری بهترین فرصت تراکتور را از دست داد و در حالی که سوشا هم درون دروازه نبود، توپ را به پای رضاییان زد که روی خط دروازه ایستاده بود.

این نتیجه برای پرسپولیس مطلوب نبود و بخت قهرمانی‌اش باز هم کاهش یافت اما روند شکست‌ناپذیری پرسپولیس به ۱۶ مسابقه رسید تا سرخ‌پوشان از این لحاظ به رکورد استقلال در لیگ برتر پانزدهم برسند.

تورج حق‌وردی داور بازی کسی را اخراج نکرد اما به رضاییان، طارمی و بنگر از پرسپولیس، همچنین سزار، خلیل‌زاده و عشوری از تراکتورسازی کارت زرد داد.

در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه (۷۰؛ میلاد کمندانی)، علی علیپور، مهدی طارمی و محسن مسلمان (۸۴؛ مهرداد کفشگری) بازی کردند.

برای تراکتورسازی محمدرضا اخباری، محمد ایران پوریان، شجاع خلیل زاده، کارلوس، سینا عشوری، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، فرزاد حاتمی، آگوستو سزار (شاهین ثاقبی)، مهدی کیانی و سعید آقایی (خالد شفیعی) به میدان رفتند.

برانکو ایوانکوویچ در پایان بازی گفت: در هر بازی اشتباهاتی پیش می آید که حریف می تواند استفاده کند. مانند اشتباه دقایق پایانی که نزدیک بود ببازیم اما غیر از آن، حریف موقعیتی نداشت.

برانکو درباره پرتاب نارنجک از جایگاه هواداران پرسپولیس گفت: شش سال در ایران حضور فیزیکی داشتم اما تنها دو بار این موضوع را دیدم، بار اول در بازی تیم ملی با کره شمالی و بار دوم هم الان. کار پسندیده ای نیست، البته در همه جای دنیا از این اتفاقات می افتد.

امیر قلعه‌نویی هم به خبرنگاران گفت: عدالت فوتبال امروز انجام نشد. پرسپولیس در هر بازی بالای ۱۰ موقعیت گل دارد اما همانطور که دید در بازی امروز نتوانستند کاری کنند.

سرمربی تراکتورسازی هم درباره پرتاب نارجک صحبت کرد و گفت: «به نظر شما این کارها خوب است؟ نود دقیقه هم به ما فحاشی کردند، جلوی گروه امنیتی فیفا اصلاً کار خوبی نبود. گویا نابینا شدن یک مأمور در سال‌های پیش درس عبرت نشده.»

وزیر ورزش هم در ورزشگاه آزادی حضور داشت. محمود گودرزی در پایان بازی گفت رقابت زیبایی بود و از تماشای مسابقه لذت برده است.

XS
SM
MD
LG