لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۶

با تهدید دادستانی نیشابور، کنسرت شهرام ناظری بار دیگر لغو شد


تهیه‌کننده‌ کنسرت موسیقی شهرام ناظری در نیشابور گفته است که با تهدید دادستان نیشابور، برگزاری این کنسرت منتفی شده است، و دادستان این شهر تهدید کرده در صورت اقدام برای برگزاری کنسرت «با شخص شهرام ناظری» برخواد خواهد کرد.

پس از حاشیه‌های مختلف برای برگزاری کنسرت موسیقی شهرام و حافظ ناظری در نیشابور، برگزارکنندگان این کنسرت بار دیگر مجوز برگزاری این برنامه را در روزهای دهم و یازدهم خرداد کسب کرده بودند، اما آن طور که ایسنا به نقل از جواد فرجی، تهیه‌کننده کنسرت نوشته دادستانی بار دیگر بر لغو این کنسرت اصرار کرده است.

آقای فرجی گفته است که تنها یک روز پس از جلساتی که با فرمانداری و مسئولان نیروی انتظامی در مورد برگزاری کنسرت صورت گرفته، «دادستان تهدید کرده است که در صورت برگزاری کنسرت در نیشابور با شخص شهرام ناظری برخورد خواهد کرد».

ایسنا به نقل از مدیر برنامه‌های شهرام ناظری نیز لغو دوباره این کنسرت به‌دلیل دستور دادستان را تأیید کرده است.

دو هفته پیش نیز کنسرت از پیش برنامه‌ریزی شده شهرام ناظری در نیشابور لغو اما دلیل آن ناهماهنگی‌ها و تشریفات اداری ذکر شده بود.

شهرام ناظری، خواننده مشهور موسیقی سنتی ایران، هفته گذشته از حضور نوازندگان زن در کنسرتش در اصفهان جلوگیری شد، در کنسرت اصفهان ضمن اعتراض به منع حضور نوازندگان زن، به موضوع کنسرت نیشابور نیز اشاره کرده و لغو کنسرتش در نیشابور را «مأیوس‌کننده» خوانده بود.

آقای ناظری گفته بود که «اتفاقی که درباره عدم اجازه برگزاری برنامه در نیشابور رخ داد، برای همه ما مأیوس‌کننده بود و در ادامه تصمیمی که برای برگزاری کنسرت در تاریخ دیگری تحت فشار رسانه‌ها صورت گرفت، برای ما دلگرم‌کننده نبود».

او اضافه کرده بود که «امروز من یا باید با دنیای موسیقی خداحافظی کرده و خانه‌نشین شوم یا کشورم را ترک کنم و یا اینکه برای رشد و اعتلای موسیقی کشور و شاد شدن دل مردم وارد میدان شده و با این تنگ‌نظری‌ها بجنگم، و من راه سوم را برگزیده‌ام».

در هفته‌های گذشته دادستانی نیشابور کنسرت کیهان کلهر، نوازنده کمانچه را نیز لغو کرد.

لغو این کنسرت‌ها اعتراض محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، و خانه موسیقی ایران را به دنبال داشت.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، روز جمعه با اشاره به فشارهای اخیر بر هنرمندان موسیقی ایران هشدار داده بود که «جریانی هماهنگ‌شده» تلاش می‌کند تا همه کنسرت‌های موسیقی در کشور را تعطیل کند.

سال گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، تلویحاً خواستار دخالت نکردن دیگر نهادها در امر برگزاری کنسرت‌های موسیقی شد، اما صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، در جواب او گفت که «آیا شما قبول می‌کنید اجازه دهند یک کنسرتی زمینه رقص مشترک جوانان شود؟ بحث دستگاه قضایی در برخی شهرها نیز از همین نوع بوده‌است».

XS
SM
MD
LG