لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۳

امیدواری علی مطهری نسبت به رفع محدودیت رسانه‌ای خاتمی


مطهری به مسئولان امنیتی توصیه کرد در روش خود نسبت به برخورد با این مسائل، تغییر ایجاد کنند
مطهری به مسئولان امنیتی توصیه کرد در روش خود نسبت به برخورد با این مسائل، تغییر ایجاد کنند

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد به حل مشکل ممنوع‌التصویری محمد خاتمی در مجلس دهم امیدوار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای مطهری تصریح کرده که حمایت آقای خاتمی از فهرست موسوم به «لیست امید» در پیروزی اصلاح‌طلبان مؤثر بوده است، و به تعبیر او، «هرچه بیشتر برای این افراد محدودیت ایجاد کنند، اثر معکوس خواهد داشت».

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، پیش از این گفته بود مصوبه‌ای به شماره ۲۹۸ در شورای عالی امنیت ملی وجود دارد که بر اساس آن، اختیاراتی به یک کارگروه داده شده و این کارگروه هم تصمیم به «ممنوع‌التصویری» آقای خاتمی گرفته است.

لینک مستقیم

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت جمهوری اسلامی، در نشست خبری روز سه شنبه ۱۸ اسفندماه گذشته از دبیر شورای عالی امنیت ملی درخواست کرد موضوع ممنوع التصویری محمد خاتمی را مورد بررسی قرار دهد.

روز یکشنبه ۱۶ اسفندماه نیز حسن روحانی رییس جمهوری رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، گفته بود که این شورا چنین مصوبه‌ای ندارد و اگر هم داشته باشد «غیرقانونی» است.

اما غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، با رد سخنان آقای روحانی، اظهارات او را ناشی از «مشغله زیاد» توصیف کرد و گفت: «حتی اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی هم نبود این دستور بر اساس اختیارات دادستان صادر شده و لازم الاجراست».

موضوع ممنوعیت انتشار تصویر و اخبار محمد خاتمی در زمستان ۹۳ مطرح شد، و آن زمان گزارش‌ها حاکی از این بود که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در جلسه‌ای با مدیران رسانه‌ها نسبت به درج تصویر و ذکر نام رییس‌جمهور اسبق ایران هشدار داده و مرتکبان را به توقیف و تعطیل رسانه تهدید کرده است.

رسانه‌ها و شخصیت‌های تندرو جناح اصولگرا از آقای خاتمی به عنوان یکی از «سران فتنه» در اعتراض‌های سال ۸۸ نام می‌برند که از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی سرکوب شد و ده‌ها کشته برجای گذاشت.

علی مطهری نماینده تهران در مصاحبه اول فروردین خود با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان نسبت به رفع ممنوع‌التصویری آقای خاتمی امیدوار بود ضمن تاکید بر این که همیشه امیدهایی وجود دارد افزوده است این، از وظایف مجلس است که برای حل این مشکلات و اصلاح روش‌های نادرست تلاش کند.

وی همچنین به مسئولان امنیتی توصیه کرد که در روش خود در برخورد با این مسائل، تغییر ایجاد کنند.

XS
SM
MD
LG