لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۹

جهانگیری: ممنوع‌التصویری خاتمی با گفت‌وگو با آملی لاریجانی حل می‌شود


اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران، ابراز اطمینان کرد که موضوع ممنوع‌التصویری محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، از راه گفت‌وگو با رئیس قوه قضائیه حل خواهد شد.

آقای جهانگیری روز چهارشنبه، ۲۶ اسفند، گفت که «ممکن است قوه قضائیه چنین استنباط کرده باشد که به اندازه کافی اختیارات قانونی برای اعمال چنین محدودیت‌هایی را دارد».

این مقام بلندپایه دولت با این اظهار نظر به طور غیرمستقیم قوه قضاییه جمهوری اسلامی را مسئول ممنوعیت پخش تصویر و صدای رئیس جمهور پیشین ایران معرفی کرده است.

آقای جهانگیری با این حال افزوده است: «با گفت‌وگو با رئیس قوه قضائیه حتما به سمت حل چنین مشکلاتی پیش برویم.»

قوه قضائیه ایران می‌گوید که محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق، را بر اساس یکی از مصوبات شورای عالی امنیت ملی ممنوع‌التصویر کرده است.

اما حسن روحانی، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، می‌گوید که این شورا چنین مصوبه‌ای ندارد و اگر هم داشته باشد «غیرقانونی» است.

حالا خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارش داده است که اسحاق جهانگیری هم گفته دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و رئیس این شورا هر دو اعلام کرده‌اند که مصوبه‌ای در این رابطه در شورای عالی امنیت ملی وجود ندارد.

این در حالی است که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، می‌گوید مصوبه‌ای به شماره ۲۹۸ در شورای عالی امنیت ملی وجود دارد که بر اساس آن، اختیاراتی به یک کارگروه داده شده و این کارگروه هم تصمیم به «ممنوع‌التصویری» آقای خاتمی گرفته است.

XS
SM
MD
LG