لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

بی‌اطلاعی از وضعیت دروایش بازداشت شده در مقابل زندان اوین


روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه، گروهی از درویشان و اعضای خانواده آنها دراعتراض به کشته شدن یک درویش ۲۲ ساله بنام وحید بنانی و همچنین دستگیری شماری از وکلا، دست اندرکاران وب‌سایت مجذوبان نور و هواداران سلسله نعمت‌اللهی گنابادی در برابر زندان اوین تجمع کردند.

در پی این تجمع ۲۳ درویش دستگیر و بلافاصله راهی زندان اوین شدند.

سودابه قائمی یکی از سخنگویان دراویش در اروپا در گفت‌وگو با رادیو فردا، می‌گوید از سرنوشت دراویش بازداشتی، اطلاعی در دست نیست.

گفت‌وگوی شهرام میریان با سودابه قائمی در مورد وضعیت دراویش بازداشت شده در تهران
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:14 0:00
لینک مستقیم


  • خانم قائمی، چه اطلاعات تازه‌ای در مورد دراویش بازداشت شده در روز دوشنبه دارید؟

در روز ۲۸ شهریور تعدادی از دراویش و خانواده‌های زندانیانی که در زندان اوین بودند در مقابل زندان اوین گردهمایی داشتند و متاسفانه ۲۳ نفر از این‌ها دستگیر شدند که ما هنوز از وضعیتشان اطلاعی نداریم، فقط می‌دانیم این‌ها نیز به بقیه زندانیانی که دراوین داشتیم ملحق شدند.

  • خانم قائمی، علت تجمع این درویشان در مقابل زندان اوین، اعتراض به کشته شدن وحید بنانی و دستگیر شدن عده‌ای دیگر از دراویش بود؟

بله درست است و همچنین اعتراض به دستگیری ۱۲ نفر دیگر از هواداران سلسله نعمت اللهی گنابادی و دستگیری دراویش بی‌شماری طی این دو هفته اخیر در شهر کوار، سروستان، شیراز و تهران بود.

  • شما به عنوان یکی از سخنگویان دراویش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی در اروپا توضیح دهید وضعیت شهر کوار اکنون چگونه است؟

فضای این شهر کماکان برای دراویش بسیار سنگین است و آن‌ها مرتب تحت کنترل نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شهر کوار هستند. این امر برای شهر سروستان و شیراز هم جاری است.

پس از کشته شدن درویش ۲۲ ساله به نام وحید بنانی به ضرب گلوله نیروهای دولتی، تنی چند از دراویش هم بر اثر اصابت گلوله مجروح و راهی بیمارستان شدند. حال عمومی این مجروحان چطور است؟

این افراد که در بیمارستان بودند به محض بهبودی به زندان شیراز منتقل شدند و ما از حالشان هیچ خبری نداریم و هنوز اجازه ملاقات با خانواده‌هایشان را ندارند و در سرنوشت نامعلومی به سر می‌برند.

  • در پی بازداشت شماری از دراویش، آیا وکلایی برای پیگیری پرونده بازداشت شدگان وارد عمل شده‌اند؟

بله، وکلایی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند ولی متأسفانه تا این لحظه جوابی نگرفته‌اند و اجازه ملاقات با زندانیان را نداشتند.
XS
SM
MD
LG