لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۷

رسانه دولت از «موج دستگیری» حامیان احمدی‌نژاد خبر داد


شبکه ایران، رسانه دولت، از «موج دستگیری‌های بدون توجیه و غیرمنطقی» حامیان محمود احمدی‌نژاد در چند روز اخیر خبر داده است.

این گزارش بامداد روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت و پیش از اعلام نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده است.

این در حالی است که جریان‌های اصولگرایای مخالف دولت، پیشتر از احتمال زیاد رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی سخن گفته‌اند.

شبکه ایران در بخشی از گزارش خود، از احضار بهمن شریف‌زاده به دادسرای ویژه روحانیت خبر داده است که بنا بر این گزارش «علم تببین گفتمان فرهنگی دولت را بر دوش گرفته است.»

رسانه دولت، به فیلتر شدن پنج سایت «حامی گفتمان انقلاب و دولت خدمتگزار بدون هیچ اطلاع قبلی و هرگونه توضیحی» سخن گفته و نسبت به آن اعتراض کرده است.

شبکه ایران، در گزارش خود نوشته است: «اخبار تأسف‌باری که از برخی استان‌ها به گوش می‌رسد حاکی از آن است که برخی نیروهای به ظاهر امنیتی که هویتشان به روشنی معلوم نیست با ریختن در منازل برخی چهره‌های موجه روحانی و غیرروحانی حامی دولت با ایجاد رعب و وحشت برای خانواده‌های مظلوم این شخصیت‌ها اقدام به دستگیری آنها نموده‌اند.»

مواضع مشایی که پیشتر ریاست دفتر احمدی‌نژاد را بر عهده داشت، تاکنون بارها خشم اصولگرایان را برانگیخته است. اصولگرایان نزدیک به آیت‌الله علی خامنه‌ای مشایی را «لیدر جریان انحرافی» می‌خوانند.

اسفندیار رحیم مشایی در ساعت پایانی ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در وزارت کشور به همراه احمدی‌نژاد، برای نامزدی ریاست جمهوری، ثبت نام کرد.

احمدی‌نژاد هنگام همراهی ثبت‌نام مشایی در ستاد انتخابات کشور گفته بود: «مشایی همه قوت‌های ملت ایران و برادر کوچکش احمدی‌نژاد را دارد و مشایی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشایی.»

حضور احمدی‌نژاد، انتقادهایی از سوی اصولگرایان به همراه داشت تا جایی که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شوارای نگهبان، این اقدام را «دارای عنوان مجرمانه» قلمداد کرد.

۱۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با نوشتن نامه‌ای به شورای نگهبان، خواستار رد صلاحیت رحیم مشایی شده‌اند.

مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ هم از تشکیل پرونده‌ای برای مشایی در این کمیسیون و ارسال آن برای شورای نگبهان و دستگاه قضایی خبر داده و گفته است که با توجه به محتوای این پرونده، رد صلاحیت مشایی «قطعی» به نظر می‌رسد.

مشایی روز دوشنبه خود در سخنانی گفته بود که اگر صلاحیتش احراز نشود، از مسیر قانونی حق خود را پیگیری خواهد کرد. مشایی گفت: «مملکتی که ولی فقیه دارد، ظلم را برنمی‌تابد و ما از این مسیر، حقمان را خواهیم گرفت.»

آیت‌الله خامنه‌ای پیشتر درباره هرگونه عدم تمکین به شورای نگهبان هشدار داد و تصریح کرد: «خیلی‌ها در این سال‌ها خواستند انتخابات را کمرنگ کنند یا زمان آن را به تعویق بیاندازند، اما تاکنون نتوانسته‌اند و بعد از این هم به توفیق الهی نخواهند توانست.»

برپایه گزارش‌های رسیده روز دوشنبه نیز ستاد جوانان اصلاح‌طلب حامی هاشمی رفسنجانی در تهران و مشهد نیز به خاطر فشارهای امنیتی تعطیل شد.
XS
SM
MD
LG