لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۰

جواد دلیری سردبیر روزنامه اعتماد به قید وثیقه آزاد شد


جواد دلیری، سردبیر روزنامه اعتماد، بعد از ظهر دوشنبه ۳۰ بهمن به قید وثیقه آزاد شد. بنا به گزارش‌های رسیده، وثیقه تعیین شده برای آزادی جواد دلیری، ۱۰۰میلیون تومان است.

روزهای هفتم تا ۱۳ بهمن جاری، ۱۶ تن از روزنامه‌نگاران شاغل در نشریات اصلاح‌طلب بازداشت شدند.

بیشتر دستگیری‌ها روز یکشنبه ۸ بهمن روی داد که نیروهای امنیتی در روزنامه‌های شرق، بهار، اعتماد و آرمان و دفتر نشریه آسمان حضور یافتند.

هم‌اکنون میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، ریحانه طباطبایی، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان و حسین یاغچی روزنامه‌گارانی هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه مدعی شد که روزنامه‌نگاران بازداشت شده اعضای یک «شبکه رسانه‌ای متصل به اردوگاه رسانه‌ای استکبار» هستند.

این وزارتخانه از احتمال آزادی گروهی از روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده و احضار و بازداشت گروهی دیگر از روزنامه‌نگاران در روز‌های آینده خبر داده بود.

پس از آن فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و سازمان گزارشگران بدون مرز این بازداشت‌ها را محکوم کرد.

چهار تن از گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد نیز با صدور بیانیه‌ای در ژنو از جمهوری اسلامی ایران خواستند فورا به «موج بازداشت گسترده روزنامه‌نگاران» ‌ پایان دهد.

دیدبان حقوق بشر هم با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی روزنامه نگاران زندانی در ایران شد و گفت: «مقامات ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در خرداد آینده سعی دارند با ارعاب روزنامه‌نگاران، آنها را به سکوت وادار کنند.»
XS
SM
MD
LG