لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۰

صعود پرسپولیس به رده ششم لیگ بر‌تر


در دیدار معوقه از هفته بیستم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و با حضور هفت هزار تماشاگر، ۳-۲ مقابل گهر دورود به برتری رسید و از رده یازدهم به جایگاه ششم صعود کرد.

تیم‌های استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، فولاد و نفت تهران، بالا‌تر از پرسپولیس، رتبه‌های اول تا پنجم جدول رده‌بندی را در اختیار دارند.

در حالی که بیست و پنج هفته از لیگ بر‌تر می‌گذرد، سرخ‌پوشان آخرین بار در هفته بیست‌ودوم و با برتری مقابل داماش گیلان در رده نهم قرار گرفته بودند.

پرسپولیس در حالی به برتری رسید که یحیی گل‌محمدی سرمربی خود را به دلیل اخراج در بازی قبلی مقابل نفت تهران، در این بازی روی نیمکت نداشت. گل محمدی از روی سکو‌ها نظاره‌گر مسابقه بود.

قرمزپوشان تا دقیقه ۷۰ با نتیجه ۲-۱ از رقیب خود عقب بودند اما سرانجام هر سه امتیاز را نصیب خود کردند. غلامرضا رضایی، هادی نوروزی و مارکو پروویچ برای پرسپولیس گل زدند. حامد پورعمرانی و مجید خمیسی هم برای گهر موفق به گلزنی شدند.

گل پروویچ در دقیقه ۹۰ و در حالی که بازی ۲-۲ مساوی بود، با شلیک سنگین پای چپ و از پشت محوطه جریمه در کنج دروازه گهر دورود آرام گرفت. پرسپولیس سپس در دقیقه ۹۳ صاحب ضربه پنالتی شد که حسین ماهینی توپ را به تیر دروازه کوبید.

پرسپولیس با پیروزی در این دیدار ۳۵ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به صبا قم به رده ششم صعود کرد اما با تیم پنجم، پنج امتیاز فاصله دارد. گهر دورود هم با ۱۸ امتیاز در رده هفدهم باقی ماند تا شاگردان مایلی‌کهن خطر سقوط را بیش از پیش احساس کنند. دیدار دور رفت دو تیم گرچه به میزبانی گهر بود اما به خاطر نا‌آماده بودن ورزشگاه دورود، در ورزشگاه آزادی برگزار شد که ۱-۱ مساوی شد.

در بازی برگشت در ترکیب پرسپولیس نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، امیرحسین فشنگچی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، مهرداد پولادی (۸۷- محمد قاضی)، ولاتکو گروژدانوسکی، محمد نوری، غلامرضا رضایی و کریم انصاری‌فرد (۶۰ - هادی نوروزی) به میدان رفتند.

در این بازی با پرتاب سنگ از سوی تماشاگران، سر محمدرضا امینی کمک‌داور بازی شکست و دچار مصدومیت شدید شد.

گل‌محمدی: هری پا‌تر نیستم!

یحیی گل‌محمدی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با ابراز نارضایتی از عملکرد بازیکنانش در مقاطعی از مسابقه گفت: «از بازیکنان تیمم که در سطح ملی قرار دارند، انتظار اینکه اینقدر راحت جا بمانند را نداشتم. گهر بسیار مردانه و جاندار بازی کرد، اگر از ابتدا همین‌گونه بازی می‌کردند، مطمئناً الان جایگاه بهتری داشتند.»

گل‌محمدی در ادامه و در پاسخ به منتقدانش که معتقد بودند تحولات فنی در پرسپولیس محسوس نیست، گفت: «هری پا‌تر نیستم که جادو کنم و تیم را به یک‌باره نجات دهم. برای خوب شدن نیاز به زمان داریم.»

سرمربی پرسپولیس درباره این‌که چرا استقلال توانسته نتایج خوبی بگیرد و پرسپولیس نمی‌تواند، گفت: «استقلال دو ماه قبل از ما کارش را شروع کرد و امیر قلعه‌نویی هم خودش تیم را بست.»

گل‌محمدی همچنین پرتاب سنگ به سمت داور در این بازی را محکوم کرد و درباره اخراج خود در بازی قبلی گفت: «توهین نکردم اما اخراج شدم در حالی که مربیان دیگری با داد و فریادهای وحشتناک، حرف‌های بدی هم می‌زنند اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.»

محمد مایلی‌کهن نیز گفت بازیکنان تیمش بعد از گل دوم «سرمست» شده بودند و نتوانستند از اندوخته خود حفاظت کنند.

سرمربی تیم گهر دورود در ادامه با انتقاد از قضاوت بازی، بدون اشاره به نام علی دایی گفت: «برخی مربیان چند سال است که به همه چیز اعتراض می‌کنند اما یک بار هم به کمیته انضباطی دعوت نشده و کارت هم نگرفته‌اند.»

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با انتقاد از مهدی تاج رئیس سازمان لیگ یادآور شد: «در دنیا به دلیل تبانی، بزرگ‌ترین تیم‌ها با کسر امتیاز روبرو شده و به دسته پایین‌تر رفتند اما در ایران می‌گویند چون وقت کافی برای معرفی تیم قهرمان به آسیا نداشتیم،‌‌ همان تیمی که تبانی کرده را به مسابقات آسیایی فرستادیم! آیا این خنده‌دار نیست؟ با این اتفاقات چطور می‌خواهیم جلو برویم؟ واقعاً متأسفم برای فوتبالی که توسری نصیب مظلوم‌ می‌شود و این است نوع برخورد با ظالمان.»

مایلی‌کهن تاکید کرد: «ما خودمان کاری کرده‌ایم که تماشاگران فرار کنند و یقین بدانید با این شرایط، اوضاع بد‌تر از این هم خواهد شد.»
XS
SM
MD
LG