لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۳

طوفان بایرن مونیخ و صعود ساده بارسلونا


 بازی بایرن مونیخ و پورتو
بازی بایرن مونیخ و پورتو

بایرن مونیخ و بارسلونا با برتری خانگی در برابر حریفان خود راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند.

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار آغاز شد. بایرن مونیخ که در بازی رفت ۳-۱ مقابل پورتو شکست خورده بود، موفق شد به سادگی و در‌‌ همان ۴۰ دقیقه نخست، پنج بار متوالی دروازه این تیم را باز کند.

بایرن خیلی زود به گل رسید و توسط تیاگو آلکانترا، التهاب ورزشگاه که در عطش گل نخست بود را فرو نشاند. قبل از به ثمر رسیدن گل، لواندوفسکی هم تیر عمودی دروازه حریف پرتغالی را لرزانده بود.

بواتنگ گل دوم را زد. سپس لواندوفسکی با مکث عجیب سنگربان پورتو روی توپی که می‌توانست مهار کند، برای بار سوم دروازه این تیم را باز کرد.

در دقیقه ۳۶ و با اشتباه همزمان برونو مارتینس در خط دفاعی و فابیانو دروازه‌بان پورتو، توماس مولر گل چهارم را برای بایرن مونیخ به ثمر رساند. هنوز چهار دقیقه هم نگذشته بود که این مهاجم لهستانی گل دوم خودش و گل پنجم بایرن را زد تا برتری شگفت انگیز ۵-۰ در نیمه نخست رقم بخورد.

در نیمه دوم پورتو یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. کاپیتان جکسون مارتینز با ضربه سر دروازه سنگربان بایرن و تیم ملی آلمان را گشود تا مانوئل نویر همچون دیدار رفت، در بازی برگشت هم نتواند دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

در ادامه، مارتینز می‌توانست دومین گلش را هم بزند اما پس از به هم ریختن خط دفاعی بایرن، به هم تیمی‌هایش که در موقعیت عالی بودند، پاس نداد و خودخواهانه به توپ ضربه زد. توپی که اگر گل می‌شد، اندوخته قابل توجه بایرن را در دقایق باقی مانده متزلزل می‌کرد.

اما این پایان کار نبود و ژابی آلونسو از روی ضربه ایستگاهی، گل ششم تیمش را به ثمر رساند. در لحظات آخر هم لواندوفسکی در موقعیت تک به تک، از هت تریک باز ماند تا بازی با برتری جالب توجه و دور از انتظار ۶ بر یک بایرن به پایان برسد. در مجموع دو بازی هم بایرن ۷-۴ برنده شد.

در دیگر دیدار برگزار شده، بارسلونا موفق شد با دو گل نیمار در برابر پاری سن ژرمن به برتری برسد. حضور زلاتان ابراهیموویچ هم باعث نشد تا پاری سن ژرمن بازی خوبی ارائه کند. بی‌انگیزگی و نا‌امیدی به خاطر ناکامی در دور رفت، از ابتدا روی نمایش این تیم سایه انداخته بود و اشتباهات فراوان پاریسی‌ها را در پی داشت.

در دقیقه ۱۴ حرکت زیبای انفرادی آندرس اینیستا با دربیل سه بازیکن حریف و پاس عمقی عالی او به نیمار، گل نخست بازی را رقم زد.

در همین نیمه نخست، بارسا به گل دوم رسید. سان‌تر دنی آلوز را نیمار به تور رساند تا بارسلونا در مجموع با حساب ۵ بر یک پاری سن ژرمن را از دور مسابقات حذف کند. همبازیان زلاتان در دور قبلی، چلسی را پشت سر گذاشته بودند.

دو بازی دیگر از این مرحله باقی مانده. چهارشنبه شب در شهرآورد بزرگ مادرید، رئال با آتلتیکو روبرو خواهد شد. بازی رفت با تساوی ۰-۰ به پایان رسید. رئال در خانه از وجود چهار ستاره سرنوشت‌ساز خود یعنی مارسلو، لوکا مودریچ، گرت بیل و کریم بن زما محروم خواهد بود.

موناکو هم در حالی با یوونتوس بازی خواهد کرد که بازی رفت را در شهر تورین با گل آرتورو ویدال شیلیایی واگذار کرده. موناکو در دور قبلی با حذف آرسنال شگفتی‌ساز شده بود.

XS
SM
MD
LG