لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۵

فرزندان موسوی و کروبی از زندانیان خواستند به اعتصاب غذا پایان دهند


در حالی که از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی اوین هفت روز می‌گذرد و شماری از زندانیان رجایی‌ شهر هم به اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند، فرزندان میرحسین موسوی و مهدی کروبی با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار پایان این اعتصاب شدند.

فرزندان موسوی و کروبی در بیانیه خود خطاب اعتصاب‌کنندگان می‌گویند: «برادران قهرمان و استوار ما پیام اعتصاب شما کوبنده‌تر از هر اعتراضی به گوش تمامی هم‌وطنان و هم دلانتان رسید چرا که اگر چه جانتان تنها وسیله رساندن صدای حق طلبی شما است اما این جان‌های سبز برای همگان و خانواده‌های صبور و دلسوخته‌تان و ما که خود درد آشناییم عزیز است و سلامتی شما برایمان مایه دلگرمی است.»

فرزندان موسوی و کروبی تصریح‌ می‌کنند: «پس به عنوان برادران و خواهرانی کوچک از شما می‌خواهیم به اعتصاب خود پایان دهید که اگر پدر و مادر ما نیز چون شما در بند نبودند از شما همین تقاضا را داشتند.»

پیشتر خانواد‌های آیت‌الله طالقانی، همت، باکری، مجمع محققین و مدرسین قم،جبهه مشارکت و آیت‌الله دستغیب درخواست مشابهی از این زندانیان کرده بودند.

قربان بهزادیان‌نژاد، بهمن احمدی‌امویی، حسن اسدی‌زیدآبادی، عبدالله مومنی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، امیرخسرو دلیرثانی، ابوالفضل قدیانی، فیض‌الله عرب سرخی، محمد جواد مظفر، محمد رضا مقیسه و محمد داوری ۱۲نفر از زندانیان سیاسی زندان اوین هستند که از روز شنبه ۲۸ خرداد در اعتراض به مرگ هاله سحابی و هدی صابر دست به اعتصاب غذا زدند.

در پی آن کیوان صمیمی، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت‌الله طبرزدی، شش نفر از زندانیان زندان رجایی‌شهر، نیز به آنها پیوستند.

با آزادی عمادالدین باقی از زندان اوین، مهدی کریمیان اقبال به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوست و پس از مرخصی محمد جواد مظفر، محسن‌امین‌زاده از مرخصی به زندان فراخوانده شد و او نیز به محض ورود به زندان به اعتصاب‌کنندگان پیوست.

در همین حال سایت کلمه گزارش داده است، عبدالله مومنی، محسن امین‌زاده، ابوالفضل قدیانی، مهدی کریمیان اقبال و بهمن احمدی امویی در اثر اعتصاب غذا با مشکل جسمی روبرو شده و به بهداری زندان اوین انتقال یافته‌اند.

همبستگی با اعتصاب‌کنندگان در ۲۵ شهر جهان

در این میان به نشانه همبستگی با اعتصاب‌کنندگان روز شنبه ۲۵ ژوئن در ۲۵ شهر جهان تجمع برگزار خواهد شد.

پاریس (فرانسه) اومئو، گوتنبرگ، استکهلم (سوئد)، وارسه، رم (ایتالیا)، لندن (بریتانیا)، وین (اتریش)، آمرسفورت (هلند)، بوداپست (مجارستان)، فرانکفورت، هامبورگ (آلمان)، پراگ (جمهوری چک)، اتاوا، مونترآل، واترولو (کانادا)، کوآلالامپور، پنانگ،جوهر بهرو (مالزی)، آیروین، بوستون، واشینگتن (آمریکا) و سنگاپور ۲۵ شهری هستند که در حمایت از اعتصاب‌کنندگان قرار است روز شنبه در آنها تجمع برگزار شود.
XS
SM
MD
LG