لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۹

اتاق بازرگانی ایران و آمریکا «در ایالات متحده ثبت شد»


پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران از ثبت اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در ایالات متحده خبر داد و گفت که برای ثبت این اتاق در ایران هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

آقای سلطانی دوشنبه ۲۲ مهرماه در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، خانه ملت، گفت که اگر اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در ایالات متحده تاسیس شود، ایجاد اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در کشور ما نیز می‌تواند رنگ جدی‌تری به خود بگیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی در ادامه گفت که بر اساس نقل قول از منابع موثق، مراحلی که در آمریکا مبنی بر ثبت اتاق بازرگانی بین ایران و این کشور قرار بود انجام شود، انجام شده و این اتاق در آمریکا ثبت شده است.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران نیز طی گزارشی که دوشنبه منتشر کرد، نوشت درحالی که زمزمه ایجاد اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در داخل کشور با واکنش مثبت و منفی فراوانی همراه بود، یک فعال تجاری در آمریکا از ثبت این اتاق خبر داد که مورد تایید رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در جریان سفر هیات ایرانی از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به کشور آمریکا به منظور شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، جلسه‌ای با حضور مسئولان ایرانی و ایرانیان مقیم آمریکا در دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران (سفارت پاکستان) برگزار شده است.

برپایه این گزارش، رئیس بانک مرکزی ایران از دستور ویژه نهاوندیان برای تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا خبر داد و اظهار داشت که این موسسه هم‌اکنون به ثبت رسیده است.

این گزارش می‌افزاید ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در همین ارتباط گفته است: شاید این ان جی او (سازمان غیر دولتی) جدید بتواند منشاء اثر باشد و مشکلات را حل کند؛ شاید اتاق مشترک بتواند اهداف ایران را عملیاتی بکند.

هنوز دولت آمریکا و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران رسماً گزارش‌های منتشر شده درباره ثبت دفتر بازرگانی ایران در آمریکا را تایید نکرده‌اند.
XS
SM
MD
LG