لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کارلووی واری به لیلا حاتمی رسید


پله آخر
پله آخر
لیلا حاتمی، جایزه بهترین بازیگر زن را در چهل‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری به دست آورد.

به گزارش خبرنگار رادیو فردا در شهر کارلوویواری، شامگاه شنبه، لیلا حاتمی بازیگر فیلم «پله آخر» ساخته علی مصفا، زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر برای این فیلم، این جایزه را به مادرش زهرا حاتمی تقدیم کرد.

همچنین، علی مصفا نویسنده، کارگردان و بازیگر فیلم پله آخر، در این دوره از جشنواره کارلوویواری موفق شد جایزه منتقدان بین‌المللی فیلم را کسب کند.

پیشتر، پوستر فیلم «پله آخر» اثر محمدحسین شهیدی، نقاش ایرانی، برنده جایزه بهترین پوستر فیلم در جشنواره فیلم کارلوویواری ۲۰۱۲ شده بود.

جایزه بزرگ _ گوی بلورین ۲۵ هزار دلاری چهل‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری به فیلم مارتین لوند کارگردان فیلم مرد نصفه نیمه از نروژ تعلق گرفت.

جایزه ۱۵ هزار دلاری هیات داوران این دوره از جشنواره به فیلمساز ایتالیایی مارکو تولیو جیوردانا به خاطر فیلم «میدان فونتانا: توطئه ایتالیایی» تعلق گرفت.

جایزه بهترین بازیگر مرد را در این جشنواره، بازیگر فیلم نروژی مرد نصفه‌ نیمه، هنریک رافائلسن به طور مشترک با اریک لوبوس برای بازی در فیلم لهستانی «کشتن سگ آبی» دریافت کرد.

چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری از نهم تا هفدهم تیرماه با شرکت بیش از ۲۰۰ فیلم سینمایی و مستند برگزار شد.

در این جشنواره، همچنین آثار چهار فيلمساز ايرانی در بخش‌های غير رقابتی این دوره از جشنواره کارلو وی‌واری به نمايش در آمد.

«کات»٬ آخرين ساخته امير نادری محصول ژاپن٬ «يک خانواده محترم» به کارگردانی مسعود بخشی و «پذيرايی ساده» کاری از مانی حقيقی فيلم‌های بلندی هستند که هر سه در بخش «نگاهی ديگر» به نمايش در آمدند.

در کنار اين سه فیلم٬ فيلم کوتاه «هيچ چيز نمی‌تواند به من آسيب بزند» ساخته ميلاد اعلمی فيلمساز جوان مقيم دانمارک نيز در بخش پنج اثر تازه حضور داشت.

چهل‌وهفتمین جشنواره فیلم کارلوویواری در شمال‌غرب جمهوری چک، شنبه هفدهم تیرماه به پایان رسید.
XS
SM
MD
LG