لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۸

نیلوفر اردلان «با اجازه دادستانی» راهی گواتمالا شد


کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران که به دلیل مخالفت همسرش از حضور در جام ملت‌های آسیا بازمانده بود، همراه با تیم ملی عازم تورنمنت جهانی در گواتمالا شد. به گفته خودش این سفر با اجازه دادستانی امکا‌ن‌پذیر شده است.

تیم ملی فوتسال زنان ایران بدون اردلان در آسیا به قهرمانی رسید اما عدم همراهی او به دلیل ممانعت همسر، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی داشت. با توجه به کیفیت بالای تورنمنت جهانی در گواتمالا، حضور اردلان می‌تواند بر قدرت تیم فوتسال زنان ایران بیافزاید. او سابقه گلزنی در ادوار پیشین همین مسابقات را دارد.

تورنمنت جهانی فوتسال زنان از سوم آذر به میزبانی گواتمالا آغاز می‌شود. در این مسابقات هشت تیم حضور دارند که در دو گروه چهار تیمی رقابت می‌کنند و ملی‌پوشان ایران با برزیل، پرتغال و کاستاریکا همگروه هستند.

اردلان در این باره به سایت برنامه نود گفت: «حضورم در اردوی تیم ملی با اجازه دادستان و مجوز يك بار خروج از كشور است و ربطی به مشکلاتی قبلی من در خروج از کشور ندارد. از فدراسیون فوتبال و به صورت ویژه از آقای صادقی دادستان تهران تشکر می‌کنم.»

المیرا ثمینی‌پور سرپرست تیم فوتسال زنان چند روز پیش از اعزام، اطمینانی درباره همراهی نیلوفر اردلان نداشت و در این باره گفته بود: «او مانند دیگر بازیکنان در اردو به سر می‌برد. در حال حاضر وضعیت وی مشخص نیست و در مورد اعزام این بازیکن به گواتمالا هنوز تصمیمی گرفته نشده.»

تیم ملی ایران در نخستین بازی مقابل پرتغال قرار می‌گیرد که در سه دوره عنوان نایب‌‌قهرمانی را کسب کرده و یک مدال برنز و یک عنوان چهارمی هم دارد. پرتغال در سال ۲۰۱۲ میزبان همین مسابقات بود. برزیل هم قدرتمندترین تیم فوتسال زنان در دنیاست.

با توجه به اینکه ملی‌پوشان از طریق آلمان و سپس مکزیک به گواتمالا رفته‌اند، بنا بر اعلام کمیته فوتسال، سفیر ایران در مکزیک هزینه سفر ملی‌پوشان به گواتمالا را تقبل می‌کند.

حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور ایران در تماس تلفنی با سرپرست تیم فوتسال بانوان و به نمایندگی از حسن روحانی، برای بانوان آنها در این مسابقات آرزوی موفقیت کرد.

این تیم با تصمیم فدراسیون فوتبال، قرار نبود به گواتمالا اعزام شود اما در پی دستور ویژه رئیس جمهور و پیگیری‌ وزارت امور خارجه، بامداد شنبه عازم گواتمالا شد.

فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که تیم ملی در دو گروه و به فاصله پنج ساعت وارد گواتمالا خواهد شد. المیرا ثمینی‌پور گفته اعضای تیم، روز گذشته میهمان سفارت ایران در مکزیک بودند.

سرپرست تیم ملی یادآور شد شرایط بازیکنان خوب است اما با توجه به پروسه اخذ روادید، از روز جمعه موفق به انجام تمرین نشده‌اند و تمرین بعدی، پس از ورود به گواتمالا انجام خواهد شد.

نسیمه غلامی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، نغمه مرادی، سپیده زرین‌راد، نیلوفر اردلان، سحر پاپی، زهره میثمی، سهیلا ملمولی، طاهره مهدی‌پور، فاطمه اعتدادی، اعظم آخوندی، سارا شیربیگی و فهمیه زارعی بازیکنان تیم ملی در تورنمنت جهانی گواتمالا هستند.

XS
SM
MD
LG