لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۱

درگذشت ناگهانی مهرداد اولادی


مهرداد اولادی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران ظهر امروز در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت. اولادی ۳۰ ساله بود و در فصل جاری لیگ بر‌تر هم برای ملوان بازی می‌کرد.

در پی انتشار خبر درگذشت اولادی، جمعی از هواداران فوتبال در بیمارستان شهدای تجریش تجمع کرده‌اند. علت مرگ مهرداد، ایست قلبی عنوان شده است.

او که با تیم ملوان در سفر اهواز حضور داشت، روز شنبه در دقیقه ۶۰ بازی مقابل فولاد، زمانی که قرار بود به زمین برود به سرمربی تیم اعلام می‌کند توانایی بازی ندارد.

سپس به تهران آمده و از سرمربی تیم اجازه می‌گیرد تا برای درمان در تهران بماند. او ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه ا سه‌شنبه به دلیل تنگی نفس و درد قفسه سینه به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرده بود.

اولادی در بیمارستان گفته: «از دیشب در پرواز، قلبم درد دارد اما به هر طریقی شب را به صبح رساندم. از یک ساعت پیش درد سینه‌ام غیرقابل تحمل شد. حتی قادر به رانندگی نبودم و به سختی خودم را به بیمارستان رساندم.»

مهرداد اولادی بدون برانکارد و با کمک پرسنل بیمارستان وارد محوطه شده بود اما هنگام ورود به اورژانس، از شدت درد از حال رفته و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شود.

عملیات احیای قلب به نتیجه نرسیده و او که با پای خودش به بیمارستان آمده بود، کمتر از یک‌ساعت و نیم بعد، یعنی دقیقاً در ساعت ۱۴:۵۶ دقیقه فوت می‌کند!

اولادی بازیکن سابق تیم‌های پرسپولیس و استقلال است و در مقاطع مختلف نیز برای ملوان بندرانزلی بازی کرده. آخرین بار پس از تعطیلات نیم فصل برای سومین بار به عضویت ملوان درآمد.

این مهاجم اهل قائمشهر دوران موفقی را هم در فوتبال امارات گذراند و عضو باشگاه الشباب بود. اولادی در بازی‌های آسیایی دوحه که آخرین مدال فوتبال ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی به دست آمده، نشان برنز را به گردن آویخت.

او سال ۲۰۱۰ در بازی‌های غرب آسیا با سرمربیگری افشین قطبی، گل سوم تیم ملی ایران مقابل بحرین را به ثمر رساند.

اولادی در دوران سرمربیگری کارلوس کی روش هم به تیم ملی دعوت شد. او حتی به صلاحدید کی روش در هر سه بازی ایران مقابل عربستان، بحرین و یمن در رقابت‌های ۲۰۱۲ غرب آسیا و در حضور بازیکنانی نظیر احسان حاج صفی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بست.

در شهرآورد آبان ۸۵ که مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس بود، اولادی در دقیقه ۷۱ گل برتری پرسپولیس را زد تا تیمش ۲-۱ پیروز شود. اما اولین شهرآورد را سال ۸۳ در سن ۱۹ سالگی و در دوران سرمربیگری علی پروین تجربه کرد.

او یک روز قبل از اینکه چشم از جهان فرو ببندد، عکس مشترکی با بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری المپیک را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و از بازگشت همشهری خود به تمرینات تیم ملی ابراز خوشحالی کرده بود.

سلیمی که با شنیدن خبر مرگ دوست قدیمی خود بهت‌زده است به خبرنگاران گفت: دیروز برای انجام امور پزشکی در کلینیک با هم بودیم. از شنیدن این خبر شوکه شده و نمی‌دانم چگونه احساسم را بیان کنم. جای مهرداد برای همیشه بین ما خالی خواهد بود.

در پی درگذشت مهرداد اولادی، جمع پرتعدادی از مربیان، ورزشکاران و مسئولان ورزشی از طریق رسانه‌ها یا شبکه‌های مجازی نسبت به این حادثه ناگهانی واکنش نشان داده‌اند.

XS
SM
MD
LG