لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۹

داورزنی: گزارش بازی با آمریکا مثل بازی با بنگلادش بود


محمدرضا داورزنی
محمدرضا داورزنی

رئیس فدراسیون والیبال ایران می‌گوید: «متناسب با رشد والیبال، تحلیلگر تربیت نشده. گزارشگران فعلی از ۴۰ سال پیش مشغول گزارش هستند و مردم نسبت به این نوع حرف زدن اعتراض دارند.»

محمدرضا داورزنی با اشاره به «رضایت مردم و نارضایتی گزارشگران» از نتایج تیم ملی ایران گفته: «گزارش بازی با آمریکا را ببینید، طوری حرف زدند که انگار تیم ملی با بنگلادش بازی دارد. دوستان فراموش کرده‌اند که والیبال ما به سمت دره در حال حرکت بود و حتی به قطر باختیم.»

محمدرضا داورزنی در مصاحبه با سایت تسنیم یادآور شد: «مربی‌ای که در تیم خودش لیبرو را فراموش می‌کند یا در تعویض‌ها بدون پاسور می‌ماند، چطور از تیم ملی انتقاد می‌کند. این بمباران تیم ملی تا چه زمانی ادامه دارد؟»

داورزنی در ادامه گفت: «مربی‌ای که بهترین عنوانش نهم آسیا بوده و حتی حاضر نیست تمرینات تیم ملی را ببینند، به لطف دوستان خود در شبکه‌های مختلف، مغرضانه صحبت می‌کند و باعث تخریب فضای عمومی می‌شود.»

این موضوع طی هفته‌های اخیر، مباحث گسترده‌ای را در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های مجازی در پی داشته است. سایت خبرآنلاین در مصاحبه با جواد محتشمیان مربی سابق تیم ملی و مفسر صداوسیما از او پرسیده: «عده‌ای در صداوسیما می‌گفتند آناستازی باید بیاید. به نظر می‌رسد او اینجا مدیر برنامه داشته. مردم حس می‌کنند که نکند منافعی بوده.»

گزارشگران و مفسران صداوسیما این انتقادات را رد کرده‌اند و در مصاحبه با خبرگزاری‌ها، همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.

فدراسیون والیبال غیر از محتشمیان، منتقدان دیگری هم دارد که داورزنی در مصاحبه‌اش به اظهارات آنها پاسخ داده. محمدعلی اینانلو مجری قدیمی، بهروز عطایی کارشناس صداوسیما و ناصر شهنازی مربی تیم آلومینیوم المهدی.

داورزنی می‌گوید: «آیا کسی این روزها شخص دیگری را قبول دارد؟ اینها نگران خودشان هستند نه تیم ملی. زمانی که زوران گائیچ به ایران آمد گفتند قرارداد ترکمنچای بسته‌ایم. بعد نوبت به حسین معدنی رسید. زمانی که ولاسکو آمد هم گفتند پیر شده و والیبالش به پایان رسیده. حالا از آن طرف غش کردند و می‌گویند نتایج فقط متعلق ولاسکو است.»


منتقدان اسلوبودان کواچ، خواستار تقویت نیمکت تیم ملی هستند. داورزنی پاسخ می‌دهد: «ولاسکو با چند مربی داخلی کار کرد؟ دوستان اجازه بدهند در این مورد حرف نزنم. مربیان داخلی چه رفتارهایی با ولاسکو انجام دادند و چه توهین‌هایی به خودشان کردند؟ آنقدر علیه هم حرف زدند که ولاسکو کلافه شده بود!»

دیر پیوستن مرندی لیبروی تیم ملی، از نکاتی است که کارشناسان صداوسیما مطرح می‌کنند. داورزنی می‌گوید: «ما باید کواچ را محاکمه کنیم که چرا تا به حال از مرندی استفاده نکرده؟ همین افراد سال گذشته،‌ کواچ را به خاطر استفاده از میلاد عبادی‌پور بمباران کردند. آیا درست است که وقتی تیم می‌برد،‌ نقش کواچ را صفر در نظر می‌گیریم ولی وقتی می‌بازد، نقش او را پررنگ می‌کنیم؟»

دفاعیات داورزنی فقط شامل منتقدان کواچ نمی‌شود. به نظر می‌رسد او از کسانی که فدراسیون پیشین را در موفقیت والیبال سهیم می‌دانند هم خشنود نیست. ۱۷ سال ریاست محمدرضا یزدانی‌خرم و به‌کارگماری ایوان بوگاینکف در فرایند استعدادیابی، همچنان با تحسین رسانه‌های ورزشی مواجه است اما داورزنی دیدگاه دیگری دارد.

عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دهه ۶۰ که از نظامیان شاغل در ورزش است، می‌گوید: «عده‌ای گفتند بازیکنان فعلی تیم ملی دست پروده ایوان بوگاینکوف هستند. این خنده‌دار است. هیچکدام از بازیکنان فعلی ربطی به ایوان ندارند.»

در این خصوص، اطلاعات داورزنی دقیق نیست. بوگاینکوف که با شوروی در دو المپیک به مدال طلا دست یافت، سال ۲۰۰۱ در قاهره با نوجوانان ایران به نایب قهرمانی جهان رسید. از آن تیم فرهاد ظریف و مهدی مهدوی در تیم ملی حضور دارند.

داورزنی وجود لیست سیاه در فدراسیون و تیم ملی را رد کرده و گفته است: بازیکنانی در تیم ملی بوده‌اند که حتی فکر نبودن آنها هم قابل تصور نبود. مثل علی نادی و محمد محمدکاظم. لیست سیاه نداریم ولی یک اصل کلی داریم که همه بازیکنان باید مثل سرباز در خدمت تیم ملی باشند.

رئیس فدراسیون والیبال درباره ورود زنان به ورزشگاه هم گفت: «باید با تدبیر بهتر شرایطی را مهیا کرد که بانوان و خانواده‌ها به سالن بیایند و چارچوب ارزش‌ها و مسائل دینی نیز حفظ شود. ما در این راه تلاش می‌کنیم.»

XS
SM
MD
LG