لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۳

پسران کشتی‌ آزاد ایران برای دومین سال پیاپی قهرمان جهان شدند


تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ به میزبانی برزیل، از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. از ترکیب ۸ نفره ایران، شش کشتی‌گیر موفق به حضور در فینال شدند.

ایمان صادقی و مجتبی گلیج روی سکوی قهرمانی ایستادند. علیرضا گودرزی، رضا مظفری، ایمان حسینی و امین طاهری نیز مدال نقره را نصیب خود کردند. محمد نامجومطلق پنجم شد و جمال عبادی تنها کشتی‌گیری بود که امتیازی برای رده‌بندی تیمی کسب نکرد.

ایران با سرمربیگری محمد طلایی و کسب ۶۲ امتیاز، نخستین بار است که برای دومین سال پیاپی قهرمان جهان می‌شود. جمهوری آذربایجان با به خدمت گرفتن کشتی‌گیرانی از داغستان روسیه، با چهار نشان طلا و ۵۸ امتیاز روی سکوی دوم قرار گرفت. روسیه هم با یک طلا و ۴۹ امتیاز سوم شد.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در این مسابقات با کسب یک نشان طلا، یک نقره و یک برنز در رده ششم ایستاد.

در کشتی آزاد و ۵۰ کیلو علیرضا گودرزی مقابل میساکیان از ارمنستان، مارکو آتزارلو (ایتالیا) و عارف حسین‌اوف ( جمهوری آذربایجان) به برتری رسید. او دیدار نهایی را به اسپنسر لی آمریکایی واگذار کرد تا در رده دوم بایستد.

در ۶۰ کیلوگرم ایمان صادقی با تسلیم کردن سلیم کازان از ترکیه، رشیداوف از روسیه، کاماچو از دومینیکن، جاهد حسن‌زاده از جمهوری آذربایجان و ابراهیم عبدالحمید از مصر، برای دومین سال پیاپی به عنوان قهرمانی دست یافت.

در ٧٤ کیلوگرم رضا مظفری در برابر نمایندگان بلغارستان، قرقیزستان، بلاروس و مجارستان با امتیاز ضربه فنی پیروز شد اما در فینال به گاژی نابیف از روسیه باخت تا روی سکوی دوم بایستد.

در ٩٦ کیلوگرم ایمان حسینی در برابر حریفانی از تونس، کانادا و هندوستان پیروز شد اما در مبارزه نهایی به نورماگومد گاژیف روسیه باخت و نایب قهرمان شد.

در روز پایانی مسابقات، نامجومطلق پس از غلبه بر نمایندگان شیلی و آلمان، مقابل نمایندگان آذربایجان و روسیه شکست خورد و در رده پنجم ایستاد. نشان طلای ۵۵ کیلوگرم به ماهر امیراصلانف از آذربایجان رسید.

جمال عبادی هم با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب آزادکار گرجستانی شد و از دور مسابقات کنار رفت. تیمور ممداوف با غلبه بر فوجی‌نامی از ژاپن به عنوان قهرمانی دست یافت.

در ۸۴ کیلو مجتبی گلیج ۱۰ بر صفر ایراکلی از گرجستان را شکست داد. ۱۱ بر یک از سد گاژی ماگومدف از آذربایجان گذشت. شیرائی از ژاپن را ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت. مقابل آرسن علیف از روسیه ۱۳ بر ۳ به پیروزی رسید. در فینال هم خرامیانکف ازبلاروس را ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد تا در شرایطی به مدال طلا دست یابد که تمام حریفان را با امتیاز ضربه فنی از پیش رو برداشته.

در ۱۲۰ کیلوگرم امین طاهری به ترتیب مقابل نمایندگان ژاپن، روسیه و ترکیه پیروز شد اما در فینال مقابل سعید گامیدوف از جمهوری آذربایجان باخت و به مدال نقره رسید.

پارسال این تیم در کرواسی پس از ۱۹ سال قهرمان جهان شد. آخرین بار، ایران در سال ۱۹۹۵ فاتح مسابقات امیدهای جهان شده بود. با این تفاوت که آن رقابت‌ها در ایران و ورزشگاه آزادی به انجام رسید.

حسن یزدانی، علیرضا کریمی و ایمان صادقی پسران طلایی ایران در مسابقات ۲۰۱۴ بودند که دو نفرشان دو هفته بعد در مسابقات بزرگسالان جهان به میزبانی لاس وگاس حضور خواهند یافت. صابر خانجانی، رضا مظفری و امین طاهری هم پارسال روی سکوی سوم قرار گرفتند.

پارسال محمد طلایی، علیرضا رضایی‌منش، ارسلان پیروز، علیرضا شیخ ریحانی، حسین کریمی و علی اکبر دودانگه هدایت تیم اعزامی را برعهده داشتند.

امسال غیر از طلایی و دودانگه، علی اصغر بذری، مهدی برائتی، مسعود جوکار و سعید ابراهیمی نیز در کادر فنی حاضر بودند.

XS
SM
MD
LG