لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۰

احمدی‌نژاد در کنار هاشمی پس از سه سال غیبت در مجمع تشخیص


نشست روز شنبه مجمع
نشست روز شنبه مجمع
دومین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز شنبه دوم اردیبهشت به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی تشکیل شد و محمود احمدی‌نژاد پس از سه سال غیبت در آن حضور یافت.

در این جلسه اکبر هاشمی رفسنجانی، ضمن خوشامدگویی به اعضای جدید مجمع ابراز امیدواری کرد که محمود احمدی‌نژاد از این پس در جلسات مجمع شرکت کند.

به گفته شماری‌ از مقام‌ها و نمایندگان،‌محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، در سه سال گذشته، به خاطر اختلاف با اکبر هاشمی رفسنجانی از شرکت در جلسات مجمع خودداری می‌کرد.

با این حال پس از انتصاب دوباره هاشمی رفسنجانی به ریاست مجمع، محمود احمدی‌نژاد به همراه اعضای جدید به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفت.

سایت تابناک نزدیک به محسن رضایی، در گزارشی نوشت حضور احمدی‌نژاد در مجمع دور از انتظار نبود به ویژه آنکه محسن رضایی، دبیر مجمع، در نوروز امسال با احمدی‌نژاد دیدار کرد و آیت‌الله خامنه‌ای هم به اعضای این مجمع توصیه کرد که در جلسات شرکت کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای در ۲۰ فروردین تصریح کرد: «اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در دوره‌ جدید ضمن حضور جدی، با پشتوانه‌ كارشناسی و بررسی دقیق موضوعات، با طراوت و نشاط به وظایف خود عمل كنند.»

علی لاریجانی رئیس مجلس، صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و محمود هاشمی شاهرودی رئیس هیات حل اختلاف سه قوه از جمله شر‌کت‌کنندگان این نشست بودند.

مقام‌هایی از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان بهزیستی كشور و سرپرست كمیته امداد از دیگر حاضران این نشست بودند.

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، نیز در این نشست گزارشی از مذاکرات خود با گروه ۱+۵ را به مجمع ارائه کرد.
XS
SM
MD
LG