لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۵

موافقت اتحادیه اروپا؛ اماراتی‌ها بدون ویزا به حوزه شینگن سفر می‌کنند


شهروندان امارات متحده عربی از روز پنج‌شنبه می‌توانند بدون ویزا به ۳۴ کشور اروپایی، از جمله ۲۸ عضو حوزه شينگن سفر کنند.

امری که رسانه‌های این کشور از آن به عنوان «پیروزی دیپلماتیک» امارات نام برده‌اند.

رسانه‌های اماراتی روز چهارشنبه گزارش دادند که دیپلمات‌های این کشور و اتحادیه اروپا در بروکسل سرانجام توافق‌نامه‌ لغو روادید برای مسافرت شهروندان امارات به کشورهای حوزه شینگن را امضا کردند.

بر اساس این توافق، اماراتی‌ها می‌توانند از این پس بدون نیاز به اخذ ویزای شینگن برای مدت سه ماه به کشورهای اروپایی عضو حوزه شینگن سفر کنند.

وبسایت خبری «میدل‌ایست‌آی» اظهارات سلیمان حمید المزروعی، سفیر امارات متحده عربی در اتحادیه اروپا را بازتاب داده است که می‌گوید: «این لحظه‌ای تاریخی در روابط میان امارات متحده عربی و اتحادیه اروپاست... تلاش برای دستیابی به توافق لغو روادید شینگن از سه سال قبل آغاز شد. امروز این تلاش با امضای چنین توافق‌نامه در شورای اتحادیه اروپا با موفقیت به سرانجام رسید».

حدود یک سال زمان لازم بود تا پس از تصویب پارلمان اتحادیه اروپا برای معاف شدن شهروندان امارات متحده عربی از دریافت ویزای شینگن، این طرح به مرحله اجرا در آید.

پارلمان اروپا ژوئن پارسال با ۵۲۳ رای موافق در برابر ۵۴ رای مخالف، این طرح را به تصویب رساند.

روزنامه «گالف نیوز» چاپ امارات نوشته است که هر هفته بیش از ۵۰۰ پرواز میان امارات متحده عربی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

میزان تجارت میان امارات و اتحادیه اروپا نیز سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار است که احتمال می‌رود با توافق امروز در بروکسل این رقم افزایش یابد.

XS
SM
MD
LG