لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۵

دختران رحيمی: يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان دريافتی پدرمان صرف انتخابات شد


محمدرضا رحیمی (راست) در مراسم ختم همسرش که روز ۲۷ خرداد برگزار شد، همراه با محمود احمدی‌نژاد در حال تسلیت گفتن به وی.
محمدرضا رحیمی (راست) در مراسم ختم همسرش که روز ۲۷ خرداد برگزار شد، همراه با محمود احمدی‌نژاد در حال تسلیت گفتن به وی.

فرزندان محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری سابق ایران، با انتشار نامه‌ای اتهامات وارده به پدرشان مبنی بر دریافت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رشوه را رد کردند و گفتند که همه این پول صرف انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است.

این نامه روز پنج‌شنبه ۲۸ خرداد به فاصله چند روز پس از درگذشت همسر آقای رحیمی در وب‌سایت «دولت بهار» منسوب به هواداران محمود احمدی‌نژاد منتشر شده است و اتهامات مالی به این مقام سابق دولت ایران را رد می‌کند.

محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، اواخر بهمن ماه جهت اجرای حکم پنج سال حبس به زندان اوین برده شد، اما وی همواره با رد اتهامات مالی به خود عنوان کرده که این اتهامات مربوط به برگزاری انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی بوده و او مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان را که از شخصی به نام جابر ابدالی گرفته، به نامزدهای اصول‌گرای انتخابات داده است.

اصولگرایان هوادار آیت‌الله علی خامنه‌ای و دولت محمود احمدی‌نژاد اکثریت این مجلس را در اختیار گرفتند.

در نامه هدی و هانیه رحیمی، دختران محمدرضا رحیمی آمده است: «پدر ما امروز دوران محکومیتش را به خاطر اخذ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان یا اندکی بیشتر یا کمتر، از فردی و مصرف تمامِ آن در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی سپری می‌کند. روالی که متاسفانه در همه ادوار مجلس شورای اسلامی متداول بوده است».

آقای رحیمی در سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ استاندار کردستان بود و نامه دختران وی نیز خطاب به مردم کردستان نوشته شده است.

این نامه همچنین عنوان می‌کند که دلیل درگذشت همسر محمدرضا رحیمی، اعلام حکم زندان آقای رحیمی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که آن زمان منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی همسر او شد.

به گفته فرزندان آقای رحیمی، موج اتهامات به سمت وی از زمانی آغاز شد که او «آخرین تجربه مدیریتی خود را آغاز کرد».

پیش از این محمدرضا رحیمی با اعلام حکم زندان خود در نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد نوشته بود که «رحیمی محکوم امروز، چوب لجبازی‌ها و آبروبری‌های‌ گاه و بیگاه شما را می‌خورد».

آقای رحیمی از جمله چهره‌هایی است که در جریان بحث‌ها پیرامون اختلاس از بیمه ایران بارها نام او مطرح شد و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی او را به دست داشتن در این اختلاس متهم کرده‌اند.

نامه فرزندان آقای رحیمی در شرایطی منتشر می‌شود که چند ماه گذشته سخنان وزیر کشور ایران مبنی بر ورود «پول‌های کثیف» ناشی از تجارت مواد مخدر به عرصه سیاست ایران و به‌ویژه انتخابات بازتاب گسترده‌ای در میان جریان‌های سیاسی داشت.

XS
SM
MD
LG