لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۷

وزرای خارجه ایران و آمریکا در پاریس دیدار کردند


محمدجواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا، در ادامه گفت‌وگوهای این هفته خود درباره مناقشه هسته‌ای ایران، روز جمعه، ۲۶ دی در پاریس دیدار کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مقامات ایالات متحده گزارش داد که دیدار آقای ظریف و آقای کری در پاریس حدود یک ساعت به طول انجامیده است.

این گزارش همچنین می‌گوید که وزیر خارجه ایران با همتای فرانسوی خود، لوران فابیوس نیز دیدار دوجانبه‌ای خواهد داشت.

محمدجواد ظریف صبح جمعه در ژنو پیش از عزیمت به پاریس گفته بود که در دیدار با وزیر خارجه فرانسه هم درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهند کرد، «هم درباره مسائل منطقه‌ای و هم افراط‌گرایی‌های دینی و اسلام‌ستیزی».

وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در ژنو سه دور مذاکره با همتای آمریکایی خود، جان کری انجام داد که در مجموع بیش از ۶ ساعت به طول انجامید و سپس این مذاکرات در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور برگزار شد که همچنان ادامه دارد.

هانا کاویانی، خبرنگار اعزامی رادیو فردا به ژنو، گزارش می‌دهد که هیات نمایندگان ایران و آمریکا روز جمعه از حدود ساعت ۱۱ تا ۱۴ به مذاکره نشستند و دور بعدی مذاکرات آنها نیز در لحظه نگارش این گزارش در ساعت ۱۷ در حال انجام است.

خبرنگار ما همچنین می‌گوید که هنگام دیدار محمدجواد ظریف و جان کری در پاریس، مذاکرات هیات نمایندگان ایرانی و آمریکایی در ژنو متوقف شده بود و هیات ایرانی حتی هتل محل مذاکرات را ترک کرده بود.

این مذاکرات دوجانبه در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای گروه ۱+۵، شامل بریتانیا، آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان انجام می‌گیرد که قرار است روز یکشنبه، ۲۸ دی در ژنو برگزار شود.

خبرنگار ما در ژنو می‌گوید که شنیده‌هایش از منابع غیررسمی حکایت از آن دارد که این دور مذاکرات ایران و ۱+۵ بیشتر از یک روز به طول خواهد انجامید.

XS
SM
MD
LG