لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۵۷

اوباما: به حمله هکری کره شمالی به نحو مناسبی پاسخ می‌دهیم


باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، تصمیم شرکت فیلم‌سازی سونی پیکچرز برای تعویق نمایش عمومی فیلم «مصاحبه» را اقدامی «اشتباه» خواند و به رهبران کره شمالی هشدار داد که منتظر پاسخ حمله هکری پیونگ یانگ علیه این شرکت فیلم‌سازی باشند.

فیلم «مصاحبه» فیلمی کمدی درباره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و نقشه قتل اوست که قرار بود از تعطیلات کریسمس در آمریکا به نمایش عمومی در بیاید، اما شرکت سونی پیکچرز پس از دریافت پیام‌های تهدیدآمیز، تصمیم به تعویق نمایش عمومی این فیلم گرفت، امری که اکنون با انتقاد رییس جمهوری آمریکا مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای اوباما روز جمعه ۲۸ آذر در نشستی خبری با اشاره به این تصمیم مدیران شرکت سونی پیکچرز گفت: «ای کاش آنها اول با من صحبت کرده بودند... جامعه ما نمی‌تواند به گونه‌ای باشد که دیکتاتوری یک کشوری بتواند سانسور را تحمیل کند».

این اظهارات ساعاتی پس از آن بیان می‌شود که پلیس فدرال آمریکا به‌طور رسمی حکومت کره شمالی را متهم ساخت که پشت حملات اینترنتی اخیر علیه شرکت سونی پیکچرز قرار دارد.

شرکت سونی اعلام کرده که در جریان این حملات بسیاری از اطلاعات محرمانه این شرکت از جمله فیلم‌ها و ایمیل‌های شخصی و کاری مدیران آن هک شده است.

باراک اوباما نیز با اشاره به این رخداد اظهار داشت: «سونی یک شرکت است و صدمات عمده‌ای دیده است. کارکنانش هم تهدید شده‌اند. من در این باره با آنان احساس همدلی می‌کنم، اما با همه این‌ها فکر می‌کنم که آنها تصمیم اشتباهی گرفته‌اند».

وی همچنین به حکومت کره شمالی هشدار داد که ایالات متحده به اقدام آنها «به شیوه‌ای که خود انتخاب می‌کند و در مکان و زمانی مناسب» پاسخ خواهد داد.

پیش از این کره شمالی نقش خود را در حملات اینترنتی علیه شرکت سونی پیکچرز تکذیب کرده بود، اما با این حال چنین اقدامی را «کاری بجا» دانسته است.

XS
SM
MD
LG