لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۹

کلمه: انتقال شش زندانی سیاسی اوین به سلول‌های انفرادی


وب‌سایت کلمه، نزدیک به اصلاح‌طلبان ایران، از انتقال شش زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ اوین به سلول‌های انفرادی خبر داده است.

بر اساس این گزارش، سیامک قادری، امیرخسرو دلیرثانی، هوتن دولتی، نادر بابایی، محمد ابراهیمی و سعید متین‌پور در پی اعتراض به «تبعید» علی ناظری به زندان زابل روز چهارشنبه، ۲۶ تیر،‌به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده‌اند.

دکتر علی ناظری، دندان‌پزشک و فعال حقوق بشر، خرداد ۱۳۸۹ به اتهام «حضور در راهپیمایی حامیان» میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز ایران، بازداشت و محاکمه شد.

حکمی که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برای او صادر کرده یک سال زندان و ۱۰ سال تبعید در شهرستان زابل است که حکم تبعید او از روز سه‌شنبه، ۲۵ تیر، اجرا شده است.

کلمه می‌نویسد، از آنجا که آقای ناظری به هنگام تبعید از شرایط جسمانی نامناسبی برخوردار بود، زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به این موضوع اعتراض کرده‌ و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر داده‌اند.

این گزارش همچنین دادستان تهران را عامل انتقال زندانیان بند ۳۵۰ به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ معرفی می‌کند.

وب‌سایت کلمه روز چهارشنبه نیز بیانیه ۴۴ زندانی سیاسی در اعتراض به تبعید علی ناظری به زندان بابل را منتشر کرده بود.

امضاکنندگان این بیانیه ضمن اشاره به «بیماری شدید قلبی و فشار خون بالا» آقای ناظری شهادت داده‌اند که او نیاز دارد به‌ طور روزانه مورد معاینه پزشکان قرار گیرد و شرایط بیماری‌اش کنترل شود.

این زندانیان تاکید کرده‌اند که وخامت حال آقای ناظری به هنگام انتقال به زندان زابل تا حدی بوده که ماموران او را با برانکار حمل کرده‌اند.

بیانیه یادشده به امضای کسانی چون عبدالفتاح سلطانی، حسن اسدی زیدآبادی، فیض‌الله عرب‌سرخی، عبدالله مومنی، علیرضا رجایی، عماد بهاور، محمد داوری، علیرضا بهشتی شیرازی، علیرضا روشن، علی خدابخش و قربان بهزادیان‌نژاد رسیده است.
XS
SM
MD
LG