لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۴

قرارگاه راهیان نور به میشل اوباما جایزه می‌دهد


یعقوب سلیمانی می‌گوید که میشل اوباما به‌صورت ناخواسته خدمت بزرگی به انقلاب کرده است
یعقوب سلیمانی می‌گوید که میشل اوباما به‌صورت ناخواسته خدمت بزرگی به انقلاب کرده است
در ادامه واکنش‌های مقامات ایران به انتخاب فیلم آرگو از سوی آکادمی اسکار، یعقوب سلیمانی از فرماندهان نظامی و دبیر قرارگاه راهیان نور، گفت که این قرارگاه می‌خواهد به همسر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، جایزه‌ای با عنوان «باروت خیس» اهدا کند.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه وبسایت خبرآنلاین، آقای سلیمانی درباره انگیزه قرارگاه راهیان نور برای اهدای این جایزه به میشل اوباما گفت، او «به‌صورت ناخواسته و علی‌رغم میل باطنی خود خدمت بزرگی به انقلاب کرده است».

اشاره این فرمانده نظامی به مراسم هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار است که در جریان آن میشل اوباما، همسر رئیس جمهوری آمریکا، نام آرگو را به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم اعلام کرد.

آرگو، ساخته بن افلک، به ماجرای هجوم «دانشجویان پیرو خط امام»، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، به سفارت آمریکا در تهران و تسخیر آن می‌پردازد که به گروگان‌گیری کارکنان سفارتخانه منجر شد.

این فیلم داستان فرار شش نفر از کارکنان آمریکایی این سفارتخانه را روایت می‌کند که به کمک یک مامور سازمان جاسوسی آمریکا امکان‌پذیر می‌شود، روایتی که با اعتراض مقامات ایران مواجه شد، از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران آن را اثری «ضد ایرانی» خواند.

سرتیپ یعقوب سلیمانی نیز با بیان این این که آرگو «دسترنج کاخ سفید» است گفت که اعطای جایزه اسکار به آن، ماهیت «سیاسی» این جایزه را نشان می‌دهد.

آقای سلیمانی همچنین با اشاره به قصد قرارگاه راهیان نور برای اعطای جایزه به میشل اوباما گفت: «مردم باید بدانند عقبه این قبیل جوایزی که اهدا می‌شود، هنری نیست بلکه مسائل سیاسی را در موضوع دخالت می‌دهند و به واسطه این حرکت و افشاگری لازم بود که ما هم تقدیر و تشکری از عامل این حرکت داشته باشیم.»

او همچنین از تلاش قرارگاه راهیان نور برای شرکت کردن سفیر سوئیس، کشور حافظ منافع آمریکا در تهران، در مراسم اعطای جایزه به خانم اوباما خبر داد.

به گفته آقای سلیمانی این مراسم در شلمچه و با حضور «نمایندگان ۲۷ کشور» برگزار می‌شود، اما به‌رغم آن‌که «دعوت‌نامه‌های متعددی» برای سفیر سوئیس ارسال شده، او تا این لحظه پاسخی به قرارگاه راهیان نور نداده است.

قرارگاه راهیان نور که زیر مجموعه‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران است، به همراه سازمان بسیج مستضعفین و ارتش، اردوهایی را در مناطقی که شاهد جنگ هشت ساله ایران و عراق بودند، برگزار می‌کند.
XS
SM
MD
LG