لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۴

در پی بحران برف، کمبود آذوقه و گاز در برخی روستاها و شهرها


شهر تنکابن در استان مازندران
شهر تنکابن در استان مازندران
خبرگزاری مهر از قطع شدن گاز در برخی نواحی استان مازندران و اتمام آذوقه روستاهای محصور در برف گزارش داده است، اما در همین حال وزیر نیرو وعده داده است که تا چهارشنبه شب، مشکل آب و برق این مناطق حل شود.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن، خبرگزاری مهر، گاز برخی نواحی شهری در شهرهای ساری، آمل، بابلسر، فریدون‌کنار، بابل، قائمشهر و سوادکوه به دنبال بارش سنگین برف قطع شده است.

این گزارش اما بیان می‌کند که در روستاهای نعمت‌آباد و لشگرک تنکابن علاوه بر قطعی آب و برق، آذوقه نیز به پایان رسیده است و اهالی آنجا برای تامین آذوقه ناگزیرند ساعت‌ها برف‌نوردی کنند.

یکی از اهالی روستای لشگرک می‌گوید: «اجناس و آذوقه موجود در دو فروشگاه روستا بین مردم توزیع شده و راه سه کیلومتری این روستا هم در پنج روز گذشته بسته مانده است. تنها خواسته ما بازگشایی مسیر است تا مردم بتوانند برای تامین مواد غذایی به مناطق دیگر بروند.»

استان‌های شمالی ایران در روزهای اخیر شاهد بارش سنگین برف بوده‌اند تا جایی که در برخی مناطق سطح برف به دو متر رسیده است.

در این شرایط حسن روحانی وزرای نیرو و راه و شهرسازی را موظف کرده است که به شمال کشور بروند و نسبت به رفع مشکلات مردم منطقه اقدام کنند.

خبرگزاری‌ جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، سخنان روز چهارشنبه حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو را منتشر کرده است که تاکید می‌کند مشکل آب و برق مناطق برفگیر در استان مازندران تا پایان امشب حل خواهد شد.

به گفته آقای چیت‌چیان، هم‌اکنون برق همه شهرهای استان مازندران وصل شده و تنها ۳۵ روستا از مجموع ۱۵۰ روستا هستند که هنوز با مشکل قطعی برق مواجهند. همچنین از میان ۱۴۵ روستایی که دچار قطعی آب بودند، ۲۲ روستا در منطقه اطراف تنکابن و عباس‌آباد همچنان دچار این مشکل هستند.

وزیر نیرو در نهایت وعده داده است که «تا پایان امشب، تمام مشکلات آب و برق مازندران برطرف می شود و مردم می‌توانند بدون نگرانی و دغدغه زندگی عادی خود را انجام دهند».

گزارش دیگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به سخنان روز چهارشنبه حسن روحانی در هیات دولت می‌پردازد.

این گزارش بیان می‌کند، آقای روحانی به نهادهای اجرایی ماموریت داده است که خسارات وارده به دامداران، کشاورزان و مسکن مردم شمال کشور را برآورد کنند تا دولت در گام بعد برای تامین اعتبار و پرداخت آن راه‌حلی بیابد.

دولت ایران برای رفع بحران ناشی از بارش سنگین برف در استان‌های شمالی از نیروهای مسلح درخواست کمک کرده است. به گفته مقامات ایران، این رخداد تاکنون تلفاتی نداشته، اما ده‌ها مصدوم بر جای گذاشته است.
XS
SM
MD
LG