لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

کلینتون در مناظره انتخاباتی حزب دمکرات: با اسلام در جنگ نیستیم


هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون

دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شنبه ۲۳ آبان با موضوع حملات پاریس اغاز شد و هیلاری کلینتون گفته است: ما با اسلام در جنگ نیستیم، بلکه با افراط گرایی خشونت‌آمیز در جنگیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دومین مناظره هیلاری کلینتون، سناتور برنی ساندرز و مارتین اومالی، فرماندار سابق مریلند، سه نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با موضوع حملات روز جمعه پاریس که دست کم ۱۲۹ کشته برجای گذشت، در شهر دس موینس در ایالت آیوا اغاز شد و این سه نامزد در خصوص چگونگی رویارویی با گروه حکومت اسلامی صحبت کردند.

گروه «حکومت اسلامی» که اکنون بخش‌هایی از عراق و سوریه را اختیار دارد، مسئولیت حملات در پاریس را به عهده گرفته است.

برنی ساندرز و مارتین اومالی تاکید کردند که شکست دادن و از بین بردن گروه حکومت اسلامی ضروری است.

در این مناظره یکی ازمجریان از هیلاری کلینتون در خصوص اظهارات مارکو ربیو، یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه در مورد مبارزه با «اسلام رادیکال (افراطی)» پرسید. خانم کلینتون در پاسخ ضمن رد استفاده از چنین عبارتی برای توصیف پیکارجویان افراطی، هشدار داد که نمی‌بایست با یک حکم کلی مسلمانان را دشمن تلقی کرد.

هیلاری کلینتون گفت: هدف انتخابات، انتخاب رییس‌جمهوری نیست بلکه انتخاب فرمانده کل قوای آینده است.

وی اضافه کرد: تمام مسایلی که قرار است ما با آن‌ها مواجه بشویم به این بستگی دارد که ما قوی و امن باشیم.

خانم کلینتون در ادامه گفت، نباید هدف نهایی مهار گروه حکومت اسلامی باشد، بلکه باید این گروه را نابود کرد.

به گزارش «سی‌ان‌ان» اظهارات هیلاری کلینتون در خصوص از بین بردن گروه حکومت اسلامی، به نوعی اختلاف نظر وی را با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره نحوه مقابله با این گروه نشان می‌دهد.

برنی ساندرز، دیگر نامزد حزب دمکرات، خواستار مشارکت بیشتر کشورهای اسلامی در مبارزه با گروه حکومت اسلامی شد.

هیلاری کلینتون در پاسخ به برنی ساندرز از نقش اردن در مبارزه با افراط گرایی در منطقه تقدیر کرد و اظهار داشت: ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌بایست تصمیم بگیرند که آیا در کنار آمریکا برای مبارزه با گروه‌های «جهادی» افراطی هستند یا نه.

در ادامه این مناظره تلویزیونی شبکه «سی‌بی‌اس»، نامزدهای حزب دموکرات دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایلی چون بودجه نظامی، قوانین حمل سلاح، اقتصاد و موضوع مهاجران مطرح کردند.

XS
SM
MD
LG