لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۱

يک مقام سپاه: حدود ۵۰ ميليون گیرنده ماهواره در ايران وجود دارد


Iran: satellite TV dishes.
Iran: satellite TV dishes.

يک مقام سپاه پاسداران استان خراسان رضوی گفته است که در حدود ۵۰ ميليون دستگاه گیرنده ماهواره در ايران وجود دارد. وی همچنين نسبت به استفاده نادرست از ماهواره در کشور هشدار داده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی سپاه «امام رضا»،‌ جانشين حفاظت اطلاعات سپاه امام رضا، شنبه پنجم مهرماه در جمع نيروهای نظامی و انتظامی و بسيجيان ادارات و نهادهای شهرستان گناباد گفته است: در حدود ۵۰ ميليون گیرنده ماهواره دولتی و غير دولتی در ايران نصب شده است.

این مقام سپاه پاسداران ایران به منبع آمار ارائه شده در خصوص گیرنده ها اشاره ای نکرده است.

طبق اين گزارش وی همچنین گفته است: حجم عظيمی از مردم استفاده نادرست از اين وسيله می کنند و برای مقابله با اين موضوع جمع آوری قانونی گیرنده ماهواره ها توسط نيروی انتظامی جوابگو نيست و بايد فرهنگ عدم استفاده از اين بلای خانمان سوز در بين مردم نهادينه شود.

براساس قوانين جمهوری اسلامی استفاده از ماهواره ممنوع است و همواره در دوره های زمانی مختلف نيروی انتظامی ايران اقدام به جمع آوری آنتن های ماهواره می کند.

مجلس ايران در سال ۱۳۷۳ با تصويب قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات دريافت ماهواره ای، استفاده بدون مجوز از ماهواره را ممنوع کرده است.طبق اين قانون، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول صدور مجوز در اين زمينه است.

به رغم ممنوعيت گیرنده ماهواره در ايران، مقام های رسمی جمهوری اسلامی از استفاده بخش گسترده ای از جامعه از ماهواره سخن می گويند. علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرماه سال گذشته گفته بود که ۷۱ درصد از مردم تهران، از ماهواره استفاده می‌کنند.

عزت الله ضرغامی، صدا و سيمای دولتی ايران نيز در خردادماه سال جاری گفته بود که ۳۵ تا ۴۰ درصد مردم ايران از ماهواره استفاده می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ محمد فاضلی، جانشين حفاظت اطلاعات سپاه امام رضا، در بخشی ديگری از اظهارات خود گفته است:«مهم‌ترين جنگ در شرايط کنونی عليه ايران اسلامی، جنگ فرهنگی است که امروز در جامعه اسلامی شاهد بروز منجلاب فرهنگی هستيم و مردم از آسيب های خانوادگی و امنيتی تلفن‌‌های همراه دچار آسيب شده‌اند. »

اين مقام سپاه پاسداران ايران همچنين گفته است:‌دشمن فضای اطلاعاتی عظيمی را عليه جمهوری اسلامی ايران رقم زده است.

سرهنگ محمد فاضلی تاکید کرده است:« ايران از لحاظ حجم نيروی انسانی آماده دفاع به نسبت جمعيت، دارای رتبه اول جهانی است و حدود ۱۰ درصد از مردم ايران آمادگی مقابله با تجاوز دشمنان را دارند.»

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی سپاه «امام رضا»،‌اضافه کرده است: استقرار حدود ۱۷ هزار گیرنده ماهواره در مرزهای ايران و ۴۴ پايگاه استراق سمع ويژه توسط سرويس های اطلاعاتی در حاشيه مرزهای ايران گواه اين موضوع است.

اين مقام سپاه در خصوص نام کشورهايی که پايگاه های استراق سمع در انها مستقر است، توضیحات بیشتری را ارائه نکرده است.

XS
SM
MD
LG