لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۹

درگيری داعش و گروه های رقيب برای تصرف اردوگاه فلسطينی حومه دمشق


به گفته يک سازمان حقوق بشری، شبه نظاميان گروه خلافت اسلامی (داعش) برای کنترل اردوگاه فلسطينيان يرموک در حومه شهر دمشق و تثبيت پايگاهی نزديک به پایتخت حکومت بشار اسد با پيکارجويان گروه رقيب درگير شدند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، گروه ديده بان حقوق بشر سوريه که دفتر آن در بريتانيا است و گزارش ها را از منابع خود در سوريه دريافت می کند، گفت پيکارجويان گروه داعش روز چهارشنبه بخش اعظم اردوگاه فلسطينی يرموک را تصرف کرده و برای اولين بار در نزديکی پايتخت سوريه که منطقه تحت کنترل ساير گروههای شورشی بوده پايگاهی به دست آورده اند.

به گفته گروه ديده بان حقوق بشر سوريه، تهاجم پيکارجويان گروه داعش با مقاومت شبه نظاميان گروه های اسلامگرای رقيب عملا متوقف شده زد و خورد به به خيابان ها کشيده شده است.

گروه موسوم به خلافت اسلامی محدوده وسيعی از شرق سوريه و عراق را در کنترل خود دارد. آمريکا و نيروهای ائتلاف در ماههای اخير مواضع اين گروه را هدف حملات هوايی قرار داده اند.

ديده بان حقوق بشر سوريه افزود گروه داعش همزمان با درگيری های پنج روز گذشته با ارتش سوريه و ساير گروه های شورشی در سراسر کشور ۶۹ نفر از جمله کودکان و زنان را اعدام کرده است.

اين گروه با ارائه فيلم ويديويی از کشتن نه مرد با شليک گلوله گفت چندين نفر به دليل سوظن به همکاری با حکومت سوريه کشته شدند. ديده بان حقوق بشر سوريه افزود بيشتر اين اعدام ها در استان حما در غرب سوريه که به تصرف دولت اسلامی در آمده صورت گرفته است.

اردوگاه فلسطينيان يرموک تا پيش از شروع جنگ داخلی سوريه در سال ۲۰۱۱ محل اسکان نيم ميليون پناهنده فلسطينی بود. اين اردوگاه که در فاصله چند کيلومتری مرکز دمشق واقع است از نخستين روزهای نبرد در کنترل نيروهای مخالف بشار اسد و در محاصره نيروهای دولتی است.

سازمان ملل متحد گفت به شدت نگران امنيت شهروندان فلسطينی و سوری ساکن اين اردوگاه است. اين سارمان تخمين می زند که بيشتر ساکنان اردوگاه يرموک گريخته اند و جمعيت ساکن آن اکنون نزديک به ۱۸ هزار نفر است.

مقامات دولت سوريه روز جمعه برای تاييد اين گزارش ها در دسترس نبودند.

XS
SM
MD
LG