لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۸

مهدی هاشمی به رای دادگاه اعتراض کرد


گزارش ها حاکی است که وکيل مهدی هاشمی بهرمانی روز چهارشنبه ۱۹ فروردين ماه از اعتراض به حکم موکلش خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، محمود عليزاده طباطبايی وکيل مهدی هاشمی بيان اينکه «موکلم قبول نمی کرد به رای دادگاه اعتراض کنيم»، گفته است: خانم مرعشی مادر مهدی هاشمی، خواستار اعتراض به رای شد.

وی افزوده است: آخر وقت روز گذشته(سه شنبه) خانم مرعشی والده موکلم از آقای ابوالمعالی ديگر وکيل اين پرونده خواست تا نسبت به رای دادگاه اعتراض کند.

آقای طباطبايی همچنین گفته است: خود آقای مهدی هاشمی نسبت به اعتراض از رای صادره اميدوار نبود، اما خانم مرعشی اميدوار است که عادلانه به اعتراض رسيدگی شود.

پيشتر گزارش هايی در خصوص اعتراض مهدی هاشمی به حکم دادگاه منتشر شده بود که يکی از وکلای مهدی هاشمی اين گزارش ها را تکذيب کرده بود.

وحيد ابوالمعالی، وکيل مهدی هاشمی بهرمانی، شنبه ۱۵ فروردين، گفته بود که وکلای مدافع «هنوز» به رای صادر شده عليه موکلش اعتراض نکرده اما در مهلت دو روزه باقی‌مانده «حتما» اين کار را انجام خواهند داد.

اين در حالی بود که قاضی محمد مقيسه از اعتراض مهدی هاشمی به حکم دادگاه خبر داده و گفته بود که اين پرونده متهم برای رسيدگی به دادگاه تجديدنظر ارسال خواهد شد.

در همین حال خبرگزاری فارس به نقل از يک منبع آگاه گزارش داده بود که «بر اساس اطلاعات به دست آمده»، مهدی هاشمی به واسطه سه اتهام مجموعا به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

بر مبنای اين گزارش، مهدی هاشمی «به واسطه يکی از مواد قانونی به هفت سال حبس، جزای نقدی و انفصال محکوم و به خاطر يکی ديگر از مواد همين قانون، به پنج سال حبس محکوم شده است.»

فارس افزوده که او با استناد به «يکی از مواد قانون مجازات اسلامی به سه سال حبس» ديگر نيز محکوم شده است.

غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه، ۲۴ اسفند سال گذشته گفت که برای «م . ه» احکامی مانند «حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمت صادر شده است.»

اگرچه وی به جزئيات اين احکام اشاره نکرد ولی برخی از رسانه‌های اصولگرا از جمله خبرگزاری فارس در همان هنگام گزارش دادند که مهدی هاشمی به واسطه سه اتهام در پرونده‌اش «مجموعا به ۱۵ سال» حبس محکوم شده است.

مهدی هاشمی رفسنجانی که توسط تعدادی از مقام‌های نظامی – امنيتی و اصولگرايان به عنوان يکی از «رهبران فتنه» سال ۱۳۸۸ معرفی می‌شود، پس از انتخابات رياست جمهوری در آن سال از ايران خارج شد و تا پيش از بازگشت در دوم مهرماه سال ۱۳۹۱، به مدت سه سال در لندن به سر می‌برد.

مهدی هاشمی اتهامات عليه خود را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG