لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۹

ميرحسين موسوی برای جراحی چشم به «بيمارستان منتقل شد»


وب سايت کلمه گزارش داده است که ميرحسين موسوی، از رهبران اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ روز شنبه ۲۹ شهريورماه برای جراحی چشم به يک مرکز پزشکی تخصصی منتقل شده و « نتيجه عمل نيز موفقيت آميز بوده است.»

«کلمه»، وب سايت نزديک به ميرحسين موسوی، گزارش داده است فرزندان ميرحسين موسوی « اجازه نيافته اند در اين انتقال به بيمارستان، پدر و مادرشان را همراهی کنند.»

طبق اين گزارش پيشتر « پزشکان معتمد دولت که مورد اعتماد خانواده نيز هستند»، پس از معاينه چشم ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، همسر ميرحسين موسوی،‌ خواستار جراحی چشم برای هردو شده بودند، اما پس از چند هفته ميرحسين موسوی برای جراحی چشم به بيمارستان منتقل شده است.

ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رييس سابق مجلس ايران و از رهبران اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸، از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می برند.

ميرحسين موسوی پيشتر در ارديبهشت سال جاری به دليل عارضه قلبی در بيمارستان بستری شد.

مهدی کروبی نيز در اين مدت چندين نوبت به خاطر عارضه ديسک کمر و آرتروز زانو به بيمارستان منتقل شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

پیشتر نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر نسبت به تداوم حصر خانگی رهبران اعتراضات سال ۱۳۸۸ اعتراض کرده و خواهان پایان یافتن این حصر شده بودند.

سازمان عفو بين الملل بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ای خواستار آزادی فوری زهرا رهنورد،‌ميرحسين موسوی و مهدی کروبی شده بود.

ماری هرف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، نیز بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ای ضمن انتقاد از تداوم حصر رهبران جنبش سبز گفته بود این سه تن « بدون تفهيم رسمی هر گونه اتهامی تحت حصر خانگی قرار» گرفته اند.

وی اضافه کرده بود:«ما در محکوم کردن ادامه حبس آنها و آزار اعضای خانواده شان و در طلب آزادی فوريشان، به جامعه جهانی می پيونديم. »

XS
SM
MD
LG