لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۷

کره شمالی: برای بررسی حمله سايبری به سونی آماده همکاری با آمريکا هستیم


به دنبال حمله سايبری به «سونی پيکچرز»، آمريکا روز گذشته کره شمالی را به دست داشتن در اين حمله متهم کرده بود، اما يک مقام وزارت امور خارجه کره شمالی روز شنبه ۲۰ دسامبر هرگونه دخالت در اين حمله سايبری را رد و اعلام کرده که پيونگ يانگ حاضر است تحقيقات مشترکی را با آمريکا در اين زمينه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، يک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اتهامات مطرح شده از سوی آمريکا را بی اساس خوانده و گفته است: خودداری آمريکا از پذيرش چنين تحقيقات مشترکی «پيامدهای ناگواری» را درپی خواهد داشت.

آمريکا روز جمعه حکومت کره شمالی را متهم کرد که پشت حملات اينترنتی اخير به «سونی پيکچرز » و هک شدن اسناد و ايميل‌های اين شرکت قرار دارد.

فيلم کمدی «مصاحبه» که توسط «سونی پيکچرز» ساخته شده است درباره نقشه قتل کيم جونگ اون، رهبر کره شمالی، توسط دو خبرنگار با همکاری سازمان «سیا» است و قرار بود که اين فيلم در روز کريسمس اکران شود. اما به دنبال دريافت پيام های تهديد اميز،‌ «سونی پيکچرز» اعلام کرد که اکران فيلم «مصاحبه» را به تعويق انداخته است.

با اين حال به دنبال انتقاد باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا از اقدام «سونی پيکچرز» در به تعويق انداختن اکران فيلم «مصاحبه»، اين کمپانی اعلام کرد که اين فيلم را از طريق ديگری به نمايش خواهد گذاشت.

پيشتر « سونی پيکچرز» اعلام کرده بود که بسياری از اطلاعات محرمانه آن شرکت از جمله فيلم‌ها و ايميل‌های شخصی و کاری مديران آن هک شده است.

اين در حالی است که دولت باراک اوباما هيچ‌گاه آشکارا دولت کره شمالی را متهم به دست داشتن در اين رخداد نکرده بود، اما اکنون پليس فدرال آمريکا تاکيد می‌کند که پيونگ يانگ پشت اين حملات اينترنتی بوده است.

در همين حال يکی از مقامات آمريکا به خبرگزاری‌ها گفته است که هکرها احتمالا برای رد گم کردن با استفاده از عواملی در داخل چين يا سرورهای چينی به اين کار دست زده‌اند.

دولت چين اين ادعا را رد و تاکيد کرده است که پکن از اقدامات اينترنتی خلاف قانون در داخل مرزهای خود حمايت نمی‌کند.

سفير چين در واشينگتن همچنين از ايالات متحده خواسته است که شواهد خود را در اين زمينه ارائه دهد.

XS
SM
MD
LG