لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۲

اوباما: روزهای آینده برای سوریه حیاتی خواهد بود


باراک اوباما گفته است، کناره گیری بشار اسد از قدرت بخشی از راه حل برای پایان جنگ در سوریه است.
باراک اوباما گفته است، کناره گیری بشار اسد از قدرت بخشی از راه حل برای پایان جنگ در سوریه است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه ۲۵ فوریه پس از دیدار با مشاوران امنیتی خود و در آستانه اجرای طرح آتش بس در سوریه گفته است، روزهای آینده حساس و حیاتی خواهند بود.

پیشتر آمریکا و روسیه اعلام کرده بودند که بر سر پایان دادن به خصومت‌ها در سوریه و همچنین برقراری آتش بس در سوریه توافق کرده‌اند. قرار است آتش بس در سوریه در نیمه شب جمعه و بامداد شنبه اجرا شود.

رییس جمهوری امریکا تاکید کرده است، موفق شدن طرح پایان دادن به خصومت‌ها در سوریه نیازمند آن است که همه طرف‌های درگیر از جمله حکومت سوریه، روسیه و متحدان آن‌ها به تعهدات‌ها خود در این زمینه پایبند باشند.

باراک اوباما گفته است: حملات باید متوقف شده و کمک‌های انساندوستانه به مناطق تحت محاصره ارسال شده و در اختیار غیرنظامیانی رنج دیده قرار گیرد.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: روزهای آینده حساس و حیاتی خواهد بود و جهان نظاره خواهد کرد.

باراک اوباما همچنین تاکید کرده است که کناره گیری بشار اسد از قدرت بخشی از راه حل برای پایان دادن به درگیری و جنگ در سوریه است.

وی با این حال تصریح کرده است که واشینگتن بر سر این مساله با مسکو و متحدان آن اختلاف نظر دارد.

باراک اوباما تصریح کرده است، واضح است که پس سال‌ها جنگ وحشیانه بشار اسد علیه مردم این کشور با استفاده از سلاح‌هایی مانند بمب‌های بشکه‌ای، بسیاری از مردم سوریه تا برکناری او از قدرت، دست از مبارزه برنخواهند داشت.

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا همچنین ابراز اطمینان کرده است که ایالات متحده در نبرد با گروه حکومت اسلامی (داعش) پیروز خواهد شد.

اما وی با این حال تاکید کرده است که پایان درگیری‌ها در سوریه برای از بین بردن گروه حکومت اسلامی حیاتی است.

باراک اوباما گفته است: در ارتباط با داعش، اتش بسی در کار نخواهد بود و ما بی‌امان در پی انها خواهیم بود.

در حالی مخالفان حکومت سوریه که از سوی عربستان و ترکیه حمایت می‌شوند، نسبت به موفق بودن این توافق ابراز بدبینی کرده‌اند، بشار اسد پیشتر اعلام کرده بود که به این آتش بس پایبند خواهد بود.

گزارش نهادهای بین المللی حاکی است که در جنگ داخلی پنج ساله سوریه دستکم ۲۶۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر از خانه و کاشانه اشان آواره شده‌اند.

XS
SM
MD
LG