لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۲

ورزشگاه تبریز با «خبر اشتباه» قهرمانی تراکتورسازی به «تشنج» کشیده شد


گزارش‌ها حاکی است پس از آنکه ده‌ها هزار هوادار تیم تراکتورسازی خبردار شدند که اخبار منتشره در خصوص تساوی تیم سپاهان و سایپا و قهرمانی این تیم در لیگ بر‌تر فوتبال ایران صحت ندارد، جو وزرشگاه متشنج شده و «جمعیت کثیری از تماشاگران به وسط چمن ورزشگاه هجوم بردند» و شماری نیز «مجروح» شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هواداران خشگمین تراکتورسازی پس از نایب قهرمانی تیم‌شان در لیگ بر‌تر صندلی‌های ورزشگاه و شیشه‌های اتومبیل‌های اطراف ورزشگاه را شکستند.

روز جمعه ۲۵ اردیبهشت دو بازی حساس فوتبال برای تعیین سرنوشت قهرمان لیگ بر‌تر در تبریز و اصفهان در جریان بود. در ورزشگاه تبریز، نفت تهران مهمان تراکتورسازی بود و در اصفهان نیز سپاهان میزبان سایپا.

در صورت تساوی نفت و تراکتورسازی و همچنین سپاهان و سایپا، این تراکتورسازی بود که قهرمان لیگ بر‌تر می‌شد.

گزارش‌ها حاکی است که در دقیقه ۸۰ بازی تراکتورسازی و نفت تهران که با نتیجه ۳ بر ۳ در جریان بود به سرمربی تراکتور سازی گفته می‌شود که بازی در اصفهان نیز با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ سپاهان و سایپا در جریان است و به همین دلیل این مربی دستور حفظ بازی را صادر می‌کند و در ‌‌نهایت بازی با این نتیجه تمام می‌شود ​در حالی که در اصفهان، سپاهان ۲-۰ جلو بود و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

به هنگام پایان این بازی، نزدیک به ۸۰ هزار تماشاگر تبریزی برای قهرمانی تیم‌شان ابراز خوشحالی می‌کنند. اما این شادی دوامی نداشته و هواداران تبریزی متوجه می‌شوند که تیم مورد علاقه‌شان نایب قهرمان شده است.

به گزارش وبسایت «برنامه نود» تلویزیون دولتی ایران، بسیاری از هواداران تراکتورسازی به دلیل قطع اینترنت در ورزشگاه تبریز از نتیجه بازی سپاهان و سایپا با خبر نبودند. جمعیت کثیری از تماشاگران به وسط چمن ورزشگاه هجوم بردند که ماموران نیروی انتظامی تلاش کردند آن‌ها را کنترل کنند.

طبق این گزارش، شماری از تماشاگران در تبریز مصدوم و مجروح شدند که آن‌ها را به بیرون ورزشگاه هدایت کردند.

این گزارش اضافه کرده است: «طرفداران تراکتورسازی همین که فهمیدند گول خورده‌اند و به آن‌ها دروغ گفته شده نیم دیگر صندلی‌ها را که نشکسته بودند شکستند و قسمتی از ورزشگاه را هم آتش زدند».

سایت رسمی «برنامه نود» در ادامه گزارش داده است: «مصدومانی که با آمبولانس قرار بود به بیمارستانهای داخل تبریز منتقل شوند به این دلیل که راه‌ها بسته بود دوباره به داخل ورزشگاه برگشتند و روی چمن ورزشگاه یادگار امام به آن‌ها سرم وصل کرده‌اند».

هنوز گزارش‌های رسمی در خصوص تعداد مجروحان این حادثه منتشر نشده است.

به گزارش بخش خبری شبکه ۵ تلويزيون دولتی ايران، هواداران تيم تراکتور سازی پس از اطلاع از نتيجه واقعی بازی سپاهان و سايپا در خيابان های تبريز دست به تجمع های اعتراضی زده و به اموال عمومی خسارت زده اند.

تلويزيون جمهوری اسلامی توضيح بيشتری در خصوص اين خسارت ها ارائه نکرده است.

در همين حال، مديرکل وزرش استان آذربايجان شرقی در گفت و گو با شبکه ۵ با رد انتشار خبر تساوی سايپا و سپاهان از طریق ورزشگاه گفته است، منبع اين شايعه از نيمکت ذخيره های تيم تراکتور سازی آغاز شده که پس از پايان بازی وارد چمن شده به جشن پرداختند.

این در حالی است که منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران، به خبرگزاری ایسنا گفته است: «اتفاق عجیبی در ورزشگاه رخ داد. ما از طریق تلویزیون از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می‌کردیم اما از دقیقه ۸۷ شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در‌‌ همان لحظات بود که اعلام کردند دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان دو بر دو مساوی شده است».

وی اضافه کرده است:‌‌ «همان طور که حتما دیده‌اید در ۶-۵ دقیقه آخر بازی بازیکنان تراکتورسازی بازی را نگه می‌داشتند و سعی می‌کردند وقت را تلف کنند. حتی پس از بازی، منصوریان به تونی تبریک گفت و مربی تراکتورسازی هم خوشحال به نظر می‌رسید. پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران تبریزی برای شادی به زمین ریختند».

آقای قنبرزاده همچنین گفته است: «واقعا باید بررسی شود که چرا این خبر کذب به نیمکت تراکتورسازی، بازیکنان این تیم و سپس تماشاگران انتقال پیدا کرد. معلوم نیست چه کسی به نیمکت تراکتورسازی این خبر را اعلام کرده است و چرا تمام کانال‌های ارتباطی از دقیقه ۸۷ قطع شد و سه چهار دقیقه پس از تمام شدن بازی دوباره وصل شد».

علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال نفت تهران نیز اظهار داشت: کار کثیف و غیرحرفه‌ای در انتقال خبر به تبریز انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرمربی نفت گفت: «قبل از بازی به تونی اولیویرا گفتم یا شما ما را می‌برید یا ما شما را و یکی از ما قهرمان می‌شود اما ۶، ۷ دقیقه آخر بازی یک کار غیرحرفه‌ای و کثیف انجام شد. گفتند سپاهان بازی را مساوی کرده و برنامه حمله و دفاع ما و تراکتورسازی را به هم زدند».

علیرضا منصوریان با اشاره به شرایط مسابقه تصریح کرد: «بازی سه بر یک باخته را به تساوی کشاندیم‌. ای کاش این کار زشت انجام نمی‌شد که یا تراکتورسازی بازی می‌کرد و دو گل می‌زد و یا ما به پیروزی می‌رسیدیم. آن‌ها فکر می‌کردند قهرمان هستند و دروازه‌بان آن‌ها وقت تلف کرد، من هم به تونی اولیویرا در پایان بازی بابت قهرمانی تبریک گفتم».

گزارش‌ها حاکی است پس از پایان بازی، هواداران معترض تراکتورسازی با پرتاب سنگ، شیشه‌های محل کنفرانس خبری بازی را شکستند. این اعتراضات درنهایت باعث می شود که خبرنگاران به محل کنفرانس خبری نروند.

XS
SM
MD
LG