لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۴

لاريجانی در واکنش به حوادث مصر: با قطع اينترنت دردی دوا نمی‌شود


در ادامه واکنش های مقامات جمهوری اسلامی ايران به اعتراضات مصر و همچنين اقدامات دولت حسنی مبارک برای مقابله با گسترش تظاهرات، علی لاریجانی، رییس مجلس، گفته است که «با قطع شبکه‌ها و اينترنت دردی دوا نمی‌شود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاريجانی که روز پنجشنبه در مصلای شهر بابلسر صحبت می کرد، با انتقاد از اظهارات مقامات آمريکا در خصوص استقرار دموکراسی در مصر، آنها را متهم کرد که دستور حمله به تظاهرات کنندگان را به مقامات مصری داده‌اند.

علی لاريجانی خطاب به مقامات آمريکا گفت: «اگر دنبال دموکراسی واقعی بوديد با آن خشونت دستور نمی‌داديد با اسب و شتر به تظاهر کنندگان حمله کنند. اين دموکراسی شتری است.»

اشاره علی لاريجانی به حمله روز چهارشنبه گروهی اسب و شتر سوار هوادار حسنی مبارک به تظاهر کنندگان حاضر در ميدان تحرير قاهره است.

در حالی علی لاريجانی مقامات آمريکا رامتهم به صدور دستور حمله به تظاهرات در ميدان تحرير قاهره می کند که روز چهارشنبه ساعاتی پس از بروز خشونت ها در ميدان تحرير قاهره، هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، با محکوم کردن خشونت ها درمصر خواستار مجازات عاملان اين خشونت ها شده بود.

علی لاريجانی همچنين گفت: «جوانان امروز از مسايل سياسی مطلع هستند، و با قطع شبکه‌ها و اينترنت دردی دوا نمی‌شود. »

دولت مصر برای مقابله با گسترش اعتراضات دراين کشور، دسترسی عمومی به سرويس های اينترنت و تلفن همراه را قطع کرد.

دولت ايران نيز در جريان اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته شبکه تلفن همراه و اينترنت را قطع کرده بود.

«موج بيداری اسلامی»

وزارت امورخارجه ايران نيز روز پنجشنبه در بيانيه ای اعلام کرده است که «تحولات مهم و تعيين‌کننده منطقه خاورميانه و شمال آفريقا را که ناشی از موج بيداری اسلامی است» را به دقت زير نظر دارد.

وزارت امورخارجه ايران همچنين آنچه را که اقدامات «مداخله جويانه آمريکا و رژيم صهيونيستی» خوانده تقبيح کرده است.

آيت الله ناصر مکارم شيرازی، از مراجع تقليد شيعه نزديک به حکومت ايران، نيز در پيامی به مردم مصر گفته است :«عامل پيشرفت سريع و غلبه بر موانع عظيم راه، دو چيز است: نخست حفظ وحدت صفوف توأم با استقامت و سپس انتخاب رهبر واحد است.»

آيت الله مکارم شيرازی همچنين ابراز اميدواری کرده است که ما علمای با مخالفان در مصر همگامی بيش‌تر و پر رنگ‌تری داشته باشند.»
XS
SM
MD
LG