لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۶

اعتراض بختياری‌ها به پخش يک سريال از تلويزيون دولتی ايران


 عکس شبکه خبری دز
عکس شبکه خبری دز
گزارش ها حاکی است به دنبال پخش سریال تلویزیونی «سرزمین کهن» از تلویزیون جمهوری اسلامی، بختياری ها در شهرهای مختلف از جمله دزفول و مسجد سليمان طی روز های اخير به پخش این سريال تلويزيونی اعتراض کرده و خواستار جلوگيری از ادامه پخش اين سريال شده اند.

امير رضا بختيار، نوه حاجی ايلخانی، رييس ايل بختياری، و فعال سياسی در پاريس، در این مورد به راديو فردا گفت «در سال های اخير در صدا و سيما جمهوری اسلامی در سريال ها و فيلم های مختلفی که در مورد رويدادهای تاريخی درست کرده اند، به شخصيت ها و مردم بختياری توهين کرده اند.» وی افزود در «سرزمین کهن»، شخصیت های بختیاری را به عنوان دست نشانده انگلیس معرفی کرده اند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ ايرنا، بختياری های ساکن دزفول در « حرکتی دسته‌جمعی» روز پنجشنبه به پخش اين سريال تلويزيونی اعتراض کرده اند.

ویدیوی منتسب به بختیاری‌های معترض در دزفول


اين گزارش اضافه کرده است،‌که معترضان ضمن انتقاد از پخش سريال سرزمين کهن از سيمای جمهوری اسلامی ، بخشهايی از اين سريال را توهين به قوم بختياری دانسته اند.

طبق اين گزارش نمایندگان معترضان به پحش سريال تلويزيونی« سرزمين کهن» که مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان دزفول تجمع کرده بودند،‌ با فرماندار دزفول دراين خصوص گفت وگو کرده اند.

ایرنا اضافه کرده است: دادستان عمومی و انقلاب دزفول و فرمانده انتظامی اين شهرستان به معترضان قول دادند که خواسته آنان از طريق قانونی پيگيری خواهد شد.

عکس شبکه خبری دز
عکس شبکه خبری دز
اين در حال است که به گزارش «شبکه خبری دز» در جریان تجمع معترضان، شماری به سوی نيروی انتظامی سنگ پرتاپ کرده و فرمانده نيروی انتظامی شهرستان دزفول را مجروح کرده اند.

«شبکه خبری دز » نوشته است:« پرتاب سنگ به سوی نيروی های انتظامی باعث شد سرهنگ “احمد چنداز” فرمانده نيروی انتظامی دزفول که برای صحبت با معترضين و شنيدن خواسته های آنها در محل حضور يافته و به ميان جمع معترضان رفته بود از ناحيه صورت مصدوم و متاسفانه دندانهای جلويی خود را از دست داد.»

در همين حال گزارش ها حاکی است که تجمعی نيز در مسجد سليمان صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا،‌«تحريف واقعيت ها و بدنمايی عليه بختياری ها» در سريال «سرزمين کهن»، در کانون اعتراض منتقدان قرار دارد که از مجلس شورای اسلامی تا عرصه خبری، کاربران فضای مجازی، پيام کوتاه بويژه در چهارمحال و بختياری و اهواز را شامل می شود.

طبق اين گزارش ها پخش اين سريال اعتراضاتی را در ديگر شهر ها از جمله در شهرهای اليگودرز، ازنا، دورود، ايذه در پی داشت است.
XS
SM
MD
LG