لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

اوباما: بسته‌های پستی ارسالی از يمن حاوی مواد منفجره بودند


به دنبال کشف دو بسته مشکوک در بريتانيا و دبی و اعلام وضعيت فوق‌العاده در فرودگاه‌های آمريکا، بريتانيا و چند کشور ديگر، باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز جمعه گفت دو بسته پستی مشکوک کشف شده ظاهرا حاوی مواد منفجره بودند که از يمن به مقصد دو مرکز يهوديان در شيکاگو ارسال شده بودند.

باراک اوباما که در کاخ سفيد با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: مشاور عالی مبارزه با تروريسم شب گذشته وجود دو بسته مشکوک در هواپيماهای باربری عازم آمريکا را اطلاع داد.

آقای اوباما اضافه کرد: نيروهای امنيتی «تهديد معتبر تروريستی» عليه آمريکا را کشف کردند و بنابراين تدابير امنيتی برای مقابله با چنين حوادثی تا هر زمانی که لازم باشد افزايش خواهد يافت.

باراک اوباما می‌گويد رييس جمهوری يمن قول داده تا با تحقيقات در اين باره همکاری کند.

باراک اوباما همچنين می‌گويد: احتمالا القاعده در شبه جزيره عربستان (گروه القاعده در يمن) در پشت اين اقدام قرار دارد، و اين گروه همچنان درصدد تدارک حمله عليه آمريکا است.

يکی از بسته‌های مشکوک از يک هواپيمای «يو. پی. اس» در فرودگاه «ميدلند شرقی» در ۲۶۰ کيلومتری شمال لندن کشف شد.
دومين بسته در تاسيسات شرکت پستی «فدکس» در دبی کشف شد.

در همين زمينه، مايوری لين، يک سخنگوی فدکس، گفته است: «در راستای اقدامات بيشتر امنيتی، فدکس دريافت مراسلات پستی از يمن را متوقف کرده است.»

مايوری لين همچنين گفته است: اين بسته در محموله هواپيماهای فدکس نبوده است و فدکس پروازی به يمن ندارد.

منابع امنيتی می‌گويند: بسته کشف شده در هواپيمای «يو. پی . اس» که در راه يمن به آمريکا بود، يک مخزن جوهر چاپگر پيدا کردند که سيم‌پيچی شده و به صورت بمب درآمده بود.

پيش از اظهارات باراک اوباما، يک مقام پليس «اف بی ای» به رويترز گفته بود: آزمايش‌های اوليه حاکی از ان بود که بسته کشف شده در بريتانيا حاوی مواد منفجره نيست.

يک منبع امنيتی امارات متحده عربی نيز می‌گويد: بسته پستی «حاوی مواد منفجره ارسال شده از يمن» همانند بسته پستی کشف شده در بريتانيا است.
XS
SM
MD
LG