لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۳

علم‌الهدی: با قدرت جلو کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند می‌ايستيم


احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد،
احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد،
احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، و احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ۹ خردادماه به اظهارات حسن روحانی، رييس جمهوری ايران در خصوص استفاده از«شلاق» برای فرستادن مردم به بهشت واکنش نشان دادند.

حسن روحانی، رئيس‌ جمهوری ايران، روز شنبه ۳ خرداد طی يک سخنرانی با توصيه به اين‌ که «اين‌همه هر روز در زندگی مردم دخالت نکنيم»، گفته بود: «نمی‌شود مردم را با زور و شلاق به بهشت فرستاد».

به گزارش خبرگزاری مهر، امام جمعه مشهد نهم خردادماه در واکنش به این اظهارات در خطبه های نماز جمعه گفته است: اينکه می‌گوييم نمی‌خواهيم با شلاق مردم را به بهشت ببريم درست نيست چرا که اصلا مسير فطری انسان‌ها بهشت است و اگر انسان‌ها با مسير فطری خودشان حرکت کنند حتما به بهشت می‌روند و کار پيغمبر هم مبارزه با کسانی بود که قصد جلوگيری از رفتن مردم به بهشت را داشتند.

احمد علم الهدی اضافه کرده است:«شلاق که سهل است، با همه قدرت جلوی کسانی که قصد دارند جلوی بهشت رفتن مردم را بگيرند خواهيم ايستاد.»

در همين زمينه، احمد خاتمی در نماز جمعه تهران نيز با اشاره به اظهارات حس روحانی گفته است که اين اظهارات را نمی‌‌شود «اين طور معنی کنيم که مردم را آزاد بگذاريم هر کاری خواستند بکنند در عرصه اخلاقی، اقتصاد و فرهنگ آزاد باشند، امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشيم، به صراحت می گويم اين معنی مورد تاييد هيچ کس نيست و معنای نادرستی است.»

امام جمعه موقت تهران اضافه کرده است: اگر معنای اين حرف اين باشد که ما حتی موظف نيستيم جاده بهشت را صاف کنيم، اين معنی هم درست نيست. اصلاً رسالت حکومت دينی هم همين هست که جاده بهشت را صاف کند، ماموريتش هم اين است حکومت وظيفه دارد جاده را هموار کند برای بهشتی شدن مردم. اين تحليل بدون هيچگونه موضع گيری انجام شده است.»

حسن روحانی در حالی از دخالت حکومت در زندگی مردم انتقاد کرده بود که گزارش ها حاکی از تشديد برخورد نيروی انتظامی با شهروندان بر سر مسئله حجاب است.

دسترسی به شبکه اجتماعی در ايران از ديگر موضوع هايی است که باعث شده است روحانيون محافظه کار و نزديک به رهبر ايران از دولت حسن روحانی انتقاد کنند.

«شبکه‌های اجتماعی ممنوع شوند»

در همين حال احمد علم الهدی در روز جمعه ۹ خردادماه گفت: «بنده با حمله، مسخره و استهزا جا نمی‌زنم و همچنان سر جايم ايستاده‌ام و می‌گويم شبکه‌های اجتماعی و ماهواره بايستی کنترل و يا ممنوع شوند.»

امام جمعه مشهد افزود: اين کلام خداوند در قرآن است که در سوره انعام می‌گويد دشمنان پيغمبر با شبکه ارتباطی که برخی به برخی ديگر القا می‌کنند دشمنی‌شان را با پيغمبر اجرايی می‌کنند و مصداق آن هم همين شبکه‌های اجتماعی است.

احمد علم‌الهدی افزود: صاحب فيس‌بوک يک صهيونيست است و صيهونيست‌ها بی‌دليل ميليارد دلار پول برای يک شبکه اجتماعی پرداخت نمی کنند.

امام جمعه مشهد با بيان اين که ما شبکه اجتماعی را می فهميم و آن را حالی‌مان می‌شود گفت: يک شبکه اجتماعی که کارش دشمنی با پيغمبر است شما بايد در مقابل اين چه کاری انجام بدهيد.

در حالی احمد علم الهدی از مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس‌بوک، به عنوان «یک صهیونیست» نام برده که چند روز پیشتر خبر احضار وی توسط دادگاهی در شیراز نیز در رسانه های ایران منتشر شد.

روح‌الله مومن‌نسب، معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج، روز سه شنبه گفته بود که یک دادستان در دادگستری استان فارس در ارتباط با «رسیدگی به شکایت عده‌ای از هموطنان در مورد نقض حریم خصوصی آنها» حکم احضار آقای زاکربرگ را صادر کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز روز چهارشنبه این خبر را تکذیب کرد.
XS
SM
MD
LG